دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل گفت: ترامپ با حمله به سوریه به دنبال دلگرمی دادن به اسرائیل و عربستان بود.

حمله موشکی به سوریه، نمایش مرد بازاری برای دلگرمی به اسرائیل و عربستانپیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: آمریکایی‌ها به بهانه مردم سوریه و حق تعیین سرنوشت آن‌ها از هر کمکی به نیرو‌های تروریست و مخالف دولت مستقر کوتاهی نکردند.

وی با بیان اینکه اهمیت منطقه غرب آسیا موجب شده تا آمریکایی‌ها نسبت به آن بی تفاوت نباشند اظهار کرد: آن‌ها نفوذ ایران را در منطقه برای خودشان تهدید می‌دانند و بنابر این از هر روشی برای نفوذ فکری و سیاسی خود استفاده می‌کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند پیروزی جبهه مقاومت و ائتلاف سوریه، ایران و روسیه را ببینند و به همین دلیل به دنبال بهانه‌های واهی می‌گردند اظهار کرد: آن‌ها به دروغ می‌گویند که نمی‌توانند جنایات رژیم اسد را تحمل کنند، اما برای جنایتی که مدعی هستند دولت بشار اسد انجام داده هیچ سندی ندارند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ هم سندی ارائه ندادند اظهار کرد: آنها هر وقت سند وجود سلاح‌های کشتار جمعی در زمان صدام را نشان دادند می‌توان امیدوار بود که اسناد حملات شیمیایی اسد را هم نشان دهند.

مرادی با تاکید براینکه ترامپ یک مرد بازاری است و به مسائل نگاه اقتصادی دارد اظهار کرد: او با این اقدام نمایشی در سوریه می‌خواست علاوه بر دلگرمی دادن به اسرائیل، عربستان را قانع کند تا پول بیشتری در منطقه خرج کند؛ همچنین این حمله موشکی برای روحیه دادن به محور عبری- عربی و بازگشت امید به تروریست‌های باقی مانده در سوریه بود.

تلاش آمریکا برای نجات تروریست‌ها در دوران پساشکست در سوریه

وی با اشاره به این مساله که مساله امروز آمریکا کنترل شرایط منطقه پس از شکست نیرو‌های تروریستی است گفت: آمریکایی‌ها ضمن پذیرش شکست جریان‌های تکفیری خود را برای دوران پس از این شکست‌ها و مقابله با ایران پیروز آماده  می‌کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش دارد تا از دست و پا زدن‌های بیشتر دولت مردان کشور‌های متحد خود جلوگیری کند و شرایط را در ماه‌های آینده کنترل کند؛ آمریکا امروز به خوبی می‌داند که ائتلاف سوریه، روسیه و ایران حرف اول و آخر را در منطقه و کشور سوریه می‌زنند.

مرادی یادآور شد: هرچند اگر آمریکا باز هم مرتکب چنین جنایتی شود از لحاظ نظامی توفیقی پیدا نمی‌کند و اقدام آن تنها برای امتیاز گیری‌های سیاسی است اما باید بداند که با این کار خشم و نفرت مردم منطقه علیه آمریکا را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار