بر اثر ۵۳ مورد تیراندازی در ایالت‌های مختلف آمریکا، دست کم ۲۹ نفر کشته و ۳۴ نفر زخمی شدند.

۶۳ کشته و زخمی بر اثر تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۵۳ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده که بر اثر آن‌ها دست کم ۲۹ نفر کشته و ۳۴ نفر زخمی شده اند.

در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر «ماکون» در ایالت جورجیا دو نفر زخمی شدند. پلیس ماکون می‌گوید چندین مورد تیراندازی در مدت چند ساعت در این شهر رخ داده که در نتیجه آن‌ها دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شده اند. در یکی از این حوادث دو نفر پس از مشاجره به سمت یکدیگر تیراندازی کردند که هر دوی آن‌ها زخمی شدند. پلیس شهر «لارنسویل» در ایالت جورجیا نیز اعلام کرد اختلافات خانوادگی بین یک زوج و درگیری آن‌ها به مرگ هردو نفرشان منجر شد. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرده است.

تیراندازی در شهر ناشویل در ایالت تنسی نیز دو زخمی برجای گذاشت. یکی از قربانیان حادثه یک نوجوان است. این حادثه در پی تلاش آن‌ها برای خرید ماری‌جوانا از یک دلال رخ داد. تیراندازی دیگری در شهر ناشویل در همین ایالت نیز به زخمی شدن سه نفر منتهی شد. پلیس می‌گوید حادثه درنتیجه درگیری سرنشینان دو خودرو رخ داده است. تیراندازی در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین به کشته شدن دو نفر منتهی شد. پلیس جسد این دو نفر را در خودرویشان پیدا کرده است. هنوز جزئیات حادثه مشخص نیست. تیراندازی در شهر «کلمبیا» در ایالت کارولینای جنوبی نیز دو زخمی برجای گذاشت. پلیس می‌گوید درگیری بین گروه‌های تبهکار رخ داده است.

یک کشته و دو زخمی نیز در نتیجه درگیری و تیراندازی در شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا رخ داد. بازجویی از زخمی‌های حادثه برای روشن شدن ابعاد این ماجرا ادامه دارد. درگیری و تیراندازی در شهر «سالم» در ایالت اورگان نیز دو کشته و یک زخمی برجای گذاشت. تیراندازی در یک کلوب شبانه در این شهر رخ داده است. تیراندازی دیگری در شهر دالاس در ایالت تگزاس به زخمی شدن دو نفر منتهی شد. پلیس می‌گوید مشاجره بین عده‌ای منجر به تیراندازی شده است. تیراندازی در شهر هوستون در ایالت تگزاس نیز دو زخمی برجای گذاشت. براساس گزارش پلیس هوستون، این تیراندازی در یک کلوب شبانه رخ داده است.

در تیراندازی در شهر «وینسلو» در ایالت نیوجرسی نیز دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. مقامات پلیس گفتند مظنونی که به جرم قتل یک نفر و زخمی کردن یک نفر دیگر تحت پیگرد بود در تعقیب و گریز پلیس کشته شد. حادثه با دریافت گزارشی درباره تیراندازی به یک زن و مرد در خانه‌ای در «وودهیون» رخ داد. ماموران پس از حضور در صحنه حادثه، با جسد یکی از قربانیان مواجه شدند. همسر مقتول نیز به شدت زخمی شده بود. پلیس متوجه گم شدن دو کودک دو و سه ساله این خانواده شد و پس از تعقیب و گریز مظنون، وی کشته شد و دو کودک نیز سالم هستند.

شش مورد از تیراندازی‌ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، ۱۲۲ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۲۳ نفر کشته و ۷۳ نفر زخمی شده اند. ۳۸ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۷۵ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۲ نفر کشته و ۱۰۷ نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع آنها کامل می‌شود، آمار تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز دوشنبه نهایی می‌شود.
انتهای پیام/

۲۹ کشته بر اثر ۵۳ مورد تیراندازی در ایالت‌های مختلف آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار