عضو کمیسیون بهداشت و درمان از بررسی موضوع بیمه و درمان زائران در نشست این کمیسیون خبر داد.

بررسی موضوع بیمه و درمان زائران با حضور مسئولان حج و زیارت در کمیسیون بهداشتاکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت ودرمان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: مرعشی مسئول امور پزشکی حج و زیارت برای بررسی مسائل بهداشتی و درمانی در این جلسه حضور یافت.

وی ادامه داد: اعداد و ارقام هزینه‌های درمانی و بهداشتی را با اعداد و ارقام به امور حج و عتبات در این نشست تطبیق دادند و اعلام کردند که به طور مثال 4.5 میلیارد تومان از مردم دریافت شده اما حدود 9 میلیارد هزینه شده است.

ترکی تصریح کرد: یکی از نمایندگان در این نشست اعلام کرد در زمان دریافت پول حج تمتع و همچنین عتبات از مردم پول بیمه و در مان دریافت می‌شود اما بار دیگر این مبلغ به صورت مجزا از زائران گرفته می‌شود که این موضوع باید رسیدگی شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان تاکید کرد: برخی دوستان در این نشست پیشنهاد کردند که اگر عدد هزینه شده را به اضافه مقداری دیگر به کشور عراق دهیم تا کلیه مراحل درمان را به عهده بگیرد نهایتا مبلغ نهایی در حوزه بیمه و درمان برای کشورمان بسیار کمتر خواهد بود البته این پیشنهاد در حال بررسی است.

وی با اشاره به بررسی بند 8 و9  طرح کوله بری در این کمیسیون هم گفت: این موضوع با حضور مسئولان ناجا، مرزداری،‌وزارت کشور و طراحان بررسی شد.

ترکی تاکید کرد: قرار شد تا اصلاحی کوچک در بند ت ماده 8 انجام شده و مجددا به کمیسیون بهداشت ارجاع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار