با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، یک‌هزار و ۱۰۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان فارسان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان فارسان، از کشف و جمع آوری یک‎هزار و ۱۰۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

مجید فاضلی با بیان انجام یک هزار و ۷۳۰ مورد بازرسی در قالب این طرح از مراکز تهیه توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و مراکز اسکان مسافرین نوروزی در شهرستان فارسان گفت: یک واحد متخلف بهداشتی در این بازرسی‎ها تعطیل و ۵۶ مرکز به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی افزود: با اجرای این طرح، ۴۹ مورد نمونه برداری و ۱۶۶ مورد سنجش از موادغذایی هم صورت گرفت و ۲۲۹ مورد کارت معاینه پزشکی هم جهت متصدیان واحد‌های صنفی صادر گردید.

فاضلی اضافه کرد: همچنین ۷۶۱ مورد کلرسنجی و ۶۱ مورد نمونه برداری میکروبیولوژی آب شرب و ۸ مورد نمونه برداری از آب استخر شنا انجام شد.

وی گفت: طی اجرای این طرح، ۱۶۱ مورد اخطاریه بهداشتی نیز صادر و ۳۶ مورد شکایات واصله از طریق سامانه ۱۹۰ بررسی و پیگیری شد.

فاضلی با اشاره به نقش مؤثر آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و ابتلا به بیماری‌ها ادامه داد: در این راستا ۸۰۰ برگ تراکت آموزشی هم چاپ و توزیع گردید.

به گفته فاضلی؛ طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه جاری و همزمان با سراسر کشور در شهرستان فارسان به اجرا درآمد.

فارسان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

طرح بسیج سلامت نوروزی در فارسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار