عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و صنعت و همچنین رئیس بانک مرکزی در این کمیسیون خبر داد.

/فردا جلسه کمیسیون اقتصادی با وزرای اقتصادی و سیف برگزار می‌شودسیدفرید موسوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و صنعت و همچنین سیف رئیس کل بانک مرکزی در این کمیسیون خبر داد.

وی تصریح کرد:  این نشست فردا(دوشنبه 27 فروردین ) برای بررسی ابعاد تصمیم دولت برای نرخ گذاری 4 هزار و 200 تومان ارز تشکیل می‌شود.

موسوی با بیان اینکه باید مشخص شود مختصات این تصمیم به چه نحوی و چه اشکالاتی بر سر راه این تصمیم وجود دارد، افزود: ساماندهی بازار ارز اقدام قابل تحسینی بود که هرچند دیر اما سرانجام توسط دولت انجام شد، پیش از این سیستمی در بازار ارز ایران ایجاد شده بود که این بازار به مرکز پولشویی تبدیل شده و از سوی دیگر تامین مالی قاچاق هم به راحتی از این شبکه انجام می شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی بیان کرد: قرار است در این جلسه رویکردهای دولت درباره اشکالات احتمالی در این راه مشخص شود، زیرا پیش از این هم ما تجارب این چنینی داشته‌ایم که به دلیل اتفاق‌هایی دولت نتوانسته تصمیمات خود را اجرایی کند.

وی گفت: باید از تجارب گذشته درس گرفته و بدانیم که دولت چه پیش بینی‌هایی را برای ریسک‌های عدم موفقیت در این راه در نظر گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: متاسفانه بسیاری از رشوه ها و فسادهای اداری نیز در سیستم های اجرایی با دلار انجام می شد که قابل پیگیری نبود، دلال ها در این سیستم بدون وجود ارز و بهع صورت کاغذی به خرید و فروش ارز نیز می پرداختند و بسیاری از شرکت ها و دستگاههای دولتی هم که به منابع ارزی حاصل از سوبسیدهای مختلف دسترسی داشتند، ارز حاصل از محصولات صادراتی خود را به داخل منتقل نمی کردند.

وی تاکید کرد: عده ای دیگر با تاسیس شرکت های بازرگانی بدون هیچ نظارتی به واردات مشغول بودند که همه این موارد در سیستم اقتصادی ما خلل ایجاد کرده بود و قطعا اجرای این طرح در ساماندهی وضعیت جاری مفید خواهد بود. مجلس هم همه ابعاد این طرح را بررسی خواهد کرد و هم سعی می کند مواردی که دیده نشده را به سرعت اصلاح شود تا مردم عزیزمان به زودی شیرینی اجرای این طرح را بچشند.

موسوی اظهار کرد: دستگاه های مختلف هم موظفند با اطلاع رسانی مردم را از جزئیات طرح با خبر سازند تا با همراهی مردم بتوانیم نتایج موثرتری از این طرح دریافت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار