بر اساس یک نظرسنجی که در آستانه حمله به سوریه انجام شد، نخست وزیر انگلیس در متقاعد کردن مردم کشورش در خصوص حمله به سوریه موفق نبود.

نظرسنجی: تنها یک چهارم مردم انگلیس از حمله به سوریه حمایت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، بر اساس یک نظرسنجی که در آستانه حمله به سوریه انجام شد، نخست وزیر انگلیس نتوانسته بود کشورش را در خصوص اقدام علیه سوریه متقاعد کند.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: بر اساس یک نظرسنجی جدید، فقط یک چهارم مردم انگلیس از تصمیم این کشور برای حمله هوایی به سوریه حمایت کردند. 

این نظرسنجی اختصاصی که برای نشریه ایندیپندنت انجام شده است نشان می‌دهد تعداد کسانی که با این اقدام مخالفت کردند، بسیار بیشتر از حامیان آن بودند. در این حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه بیش از صد موشک به سه تاسیسات دولتی در سوریه شلیک کردند.

این نظرسنجی در روز‌هایی انجام شد که ترزا می‌ در واکنش به حمله شیمیایی ادعا شده در دومای سوریه در یک مصاحبه مکررا تلاش کرده بود درباره لزوم اقدام در این زمینه توضیح دهد، اما ظاهرا این توضیحات تاثیر چندانی نداشته است. در این نظرسنجی که از سوی موسسه پژوهشی «بی ام جی» انجام شد بیست و هشت درصد گفتند از حملات موشکی و هوایی نیرو‌های انگلیس به اهداف نظامی دولت سوریه حمایت می‌کنند، در حالی که سی و شش درصد ابراز مخالفت کردند. بیست و شش درصد گفتند نه حمایت می‌کنند و نه مخالفت، و یازده درصد گفتند نظری ندارند.

درباره حضور برخی از نیرو‌ها در سوریه در نقش غیر جنگی، یک سوم پاسخ دهندگان از این ایده حمایت کردند و یک سوم مخالفت؛ اما با اعزام نیروی جنگی مخالفت شدیدی شد به طوری که چهل و هشت درصد مخالفت کردند و فقط نوزده درصد از آن حمایت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار