رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: روستای ملحمدره شهرستان اسد آباد می تواند نگین گردشگری رویداد همدان 2018 باشد.

ملحمدره نگین گردشگری اسد آباد در رویداد همدان 2018به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  کامران اکبری‌ شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد دررویداد همدان 2018 بهترین ظرفیت برای معرفی و برندسازی مقاصد گردشگری این شهرستان را دارا است، افزود: شهرستان اسد آباد  دارای 150 اثر تاریخی بوده که از این تعداد، 58 اثر ثبت آثار ملی کشور شده و شاخص‌های برخی از این آثار به سده‌های 4 و 5 قبل از میلاد بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: در راستای رویداد همدان 2018 و معرفی استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی شهرستان اسدآباد نیز برندسازی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشوررا در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: این موضوع  در بحث توریسم و رشد جذب گردشگران در بحث رونق صنعت سبز گردشگری این شهرستان نقش موثری خواهد داشت.

اکبری ‌شایگان از برگزاری جشنواره آلو در روستای هدف گردشگری ملحمدره در اواخر شهریورماه امسال خبر داد و بیان کرد: با توجه به رویداد 2018  مجوز 4 خانه بوم‌ گردی جدید در روستای هدف گردشگری ملحمدره اسدآباد گرفته شده و از این تعداد مجوز جدید صادر شده یک خانه بوم‌گردی در پایان سال گذشته افتتاح شد و 3 خانه باقیمانده نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید که این امر ظرفیت پذیرش گردشگران و مسافران را در این روستا ارتقاء خواهد داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در این روستا دو خانه بوم‌گردی فعالیت دارند که با به بهره‌برداری رسیدن 3 خانه دیگر، تعداد این خانه‌ها به 5 خانه بوم‌گردی افزایش خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در ادامه از دیگر مقاصد گردشگری اسدآباد به عنوان یکی از ظرفیت‌ها در برنامه‌های رویداد 2018 را اثر تاریخی آب انبار صفوی برشمرد و تصریح کرد: اثر تاریخی آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان بزرگترین آب انبار استان همدان و کشور در حال حاضر برای مرمت دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است که با تخصیص اعتبار مرمت آن تکمیل و در نیمه نخست سالجاری این اثر تاریخی مهم شهرستان در راستای رویداد «همدان 2018» به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبری‌شایگان خاطر نشان کرد: با تکمیل مرمت آب انبار تاریخی صفوی این اثر برای رونق و معرفی جذب گردشگر به نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: کتیبه آقاجان بلاغی، موزه تاریخ و فرهنگ و زادگاه و بنای یادبود سیدجمال‌الدین از جمله برنامه‌های دیگر به عنوان معرفی مقاصد گردشگری این شهرستان در راستای رویداد همدان 2018 خواهد بود.

انتهای پیام/ج

ملحمدره نگین گردشگری اسد آباد در رویداد همدان 2018 است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار