رييس پليس فتا استان خراسان رضوى گفت: متاسفانه بازهم ترفندى تحت عنوان برنده شدن موجب اغفال شهروند مشهدى شده و مبلغ 20 ميليون ريال به بهانه برنده شدن گوشى تلفن همراه از یکی از شهروندان كلاهبردارى شده است.

شهروندان فريب وعده‌هاى مسابقات برگزار شده در شبكه‌هاى اجتماعى را نخورندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر گفت: شهروند مشهدى با در دست داشتن مرجوعه قضايى به پليس فتا استان مراجعه و درخواست رسيدگى به شكايت خود مبنى بر كلاهبردارى به مبلغ 20 ميليون ريال را داشت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: شاكيه در اظهارات خود از مسابقه‌اى سخن به ميان آورد كه در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى تحت عنوان "پر بازديدترين تصوير" به ترتيب به نفرات اول تا چهارم كه تصوير پربازديدى را منتشر كنند، جوايز نفيسى تعلق خواهد گرفت. اين مسابقه كه بين تصاوير كودكان اجرا شده بود از شركت‌كننده‌ها پرداخت مبلغ 500 هزار ريال جهت شركت در مسابقه را تقاضا مى‌كرد و شاكيه با پرداخت مبلغ ورودى تصوير فرزند خود را براى اين كانال ارسال نمود.

وى افزود: شاكيه پس از ارسال تصوير فرزند خود، پيامى با مضمون اينكه با پرداخت 5ميليون ريال توسط ربات تعداد 10هزار نفر بازديد كننده خود را افزايش دهيد از سوى مدير كانال دريافت مى‌كند كه شاكيه مبلغ مذكور را نيز به شماره حساب اعلامى پرداخت نموده و متاسفانه طى اين فرايند براى پيشى گرفتن از رقبا طى چهار مرحله مبلغ 20 ميليون ريال را مى‌پردازد.

رييس پليس فتا استان خراسان رضوى ادامه داد: شاكيه پس از اتمام زمان مسابقه در كمال حيرت متوجه مى‌شود فرد ديگرى به عنوان برنده اعلام و پس از اعتراض شاكيه، وى از سوى مدير كانال بلاك و ظرف چند دقيقه كانال از دسترس خارج و نه اثرى از مسابقه و كانال به جا نمى‌ماند و شاكيه كه هيچ رد و نشانى از مدير كانال و يا فرد مرتبط با اين قضيه نداشته، متاسفانه به عنوان مالباخته به پليس فتا استان مراجعه مى‌نمايد.

سرهنگ جهانشيرى گفت: با توجه به شگرد به كار گرفته، كارشناسان پليس فتا اقدامات خود را آغاز و طى مدت كوتاهى عامل كلاهبردارى را شناسايى و با هماهنگى قضايى متهم دستگير و به مكان پليس فتا منتقل شد.

وى افزود: متهم 28 ساله كه به امور رايانه مسلط بود پس از رويت شواهد غير‌قابل انكار جرم خود را پذيرفت و اعتراف كرد كه مدتى قبل با شناسه كاربرى دخترانه اقدام به برگزارى مسابقه نموده و با درج تبليغات در برخى كانال‌ها اقدام به عضو‌گيرى نموده است و به ازاى افراد شركت كننده در مسابقه ورودى دريافت و با ساخت ربات افزايش بازديد اقدام به كلاهبردارى مى‌نموده است.

سرهنگ جهانشيرى تصريح كرد: در رابطه با رقم دقيق كلاهبردارى صورت گرفته و تعداد مالباختگان بررسى‌ها در دست اقدام مى‌باشد.

اين مقام ارشد انتظامى ياد‌آور شد: متاسفانه ديده شده است در رابطه با پرونده ذكر شده، برخى افراد سودجو و فرصت طلب با قرار دادن تصاويرى از كودكان مبنى بر فقدان يا سرقت كودك سعى برانتشار تصاوير و پربازديد شدن آن توسط ساير كاربران شبكه‌هاى اجتماعى دارند لذا از كليه كاربران تقاضا داريم به منظور تسهيل در پى‌جويى پرونده‌هاى پليسى و پاكسازى فضاى سايبرى از انتشار مطالب كذبى كه از صحت و سقم خبرى آن اطمينان ندارد، خوددارى نمايند.

شايان ذكر است پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبرى مطلع گردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار