رقابت‌های فوتبال باشگاهی در لیگ‌های معتبر اروپایی، یکشنبه پیگیری می‌شود و مهمترین مسابقات امروز را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابتهای فوتبال باشگاهی در لیگهای معتبر اروپایی، یکشنبه پیگیری می شود و مهمترین مسابقات امروز را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

لاتزیو - رم ( ساعت 23 و 15 دقیقه)

دربی دلاکاپیتاله امشب بین دو تیم همشهری لاتزیو و رم در ورزشگاه المپیکو برگزار می شود. دیدار امشب یکی از حساس ترین دربی های این دو تیم است زیرا هر دو تیم 60 امتیازی هستند و لاتزیو در رتبه سوم و رم در رتبه چهارم قرار دارند. این دو تیم رقابت شدیدی با اینتر برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارند که باعث حساس تر شدن این دیدار می شود.

دو تیم البته شرایط متفاوتی از لحاظ روحی دارند؛ رم در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا نمایشی فوق العاده داشت و توانست کامبک بزند و به نیمه نهایی این رقابتها صعود کند اما لاتزیو در لیگ اروپا در حالی که راه زیادی با صعود نداشت اما مقابل سالزبورگ کامبک خورد و شکست سنگینی متحمل شد و نتوانست به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کند.

این دو تیم تاکنون 185 بار مقابل هم قرار گرفته اند که 169 دیدار آن در مسابقات رسمی بوده و 16 دیدار در مسابقات غیر رسمی.  در رقابتهای سری آ نیز دیدار امشب صد و چهل و هشتمین مصاف دو تیم است که گرگها 53 پیروزی ، 57 مساوی و 37 شکست به دست آورده است.

در حال تکمیل

میلان - ناپولی ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

تیم های میلان و ناپولی امشب در ورزشگاه سن سیرو دیگر دیدار مهم این هفته سری آ را برگزار می کنند. ناپولی برای زنده ماندن امید قهرمانی اش در این مسابقه محکوم به پیروزی است و میلان نیز اگر می خواهد کورسوی امیدش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را حفظ کند باید سه امتیاز این دیدار را به دست آورد.

در جدول رده بندی ناپولی با چهار امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس در رتبه دوم و میلان نیز در رتبه ششم قرار دارد.

ناپولی 5 بازی از 6 بازی اخیرش برابر میلان را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

در 6 بازی خارج از خانه اخیر ناپولی در سری آ، کمتر از 2.5 گل به ثمر رسیده است.

میلان در 12 بازی از 13 بازی اخیر در سری آ، شکست نخورده است.

ناپولی در 5 بازی قبلی برابر میلان، حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

یوونتوس - سمپدوریا ( ساعت 20 و 30 دقیقه)

بانوی پیر ایتالیا پس از جدال جنجالی مقابل رئال مادرید و حذف شدن از لیگ قهرمانان با وجود نمایش فوق العاده در سانتیاگوبرنابئو، امشب در تورین به مصاف سمپدوریای رده هشتمی می روند. یووه حالا تمام تمرکز خود را برای فتح سری آ و کواپا ایتالیا گذاشته است و دیگر نمی خواهد در دوئل با ناپولی کوتاه بیاید. سمپدوریا نیز یکی از شانس های کسب سهمیه لیگ اروپا در فصل آینده است و می خواهد یکی از سهمیه های ایتالیا را به دست آورد . البته این تیم در حال حاضر در فرم خوبی نبوده و از 5 بازی اخیرش تنها یک پیروزی به دست آورده است. 

یوونتوس از 15 بازی اخیرش در سری آ در 14 بازی پیروز شده است.

از 7 بازی اخیر خانگی یوونتوس مقابل سمپدوریا در تمام رقابت ها، در شش بازی بیش از 2.5 گل به ثمر رسیده است.

یوونتوس در 4 بازی اخیر خانگی اش در سری آ حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

در سه بازی اخیر خارج از خانه سمپدوریا در سری آ، بیش از 2.5 گل به ثمر رسیده است.

یوونتوس از 10 بازی اخیر خانگی اش مقابل سمپدوریا در تمام رقابت ها، در 9 بازی شکست نخورده است.

فیورنتینا - اسپال ( ساعت 15)

بولونیا - هلاس ورونا ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

ساسولو - بنونتو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد - وست برومویچ آلبیون ( ساعت 19 و 30 دقیقه)

شاگردان مورینیو پس از پیروزی روحیه بخش در ردبی شهر منچستر در هفته گذشته، امشب در اولدترافورد برای بیشتر به تعویق انداختن قهرمانی منچسترسیتی و همچنین حفظ رتبه دوم مقابل وست برومویچ به میدان می روند.

در سوی دیگر میدان، تیم بحران زده وست برومویچ قرار دارد. وست بروم اکنون فقط با 21 امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته و در طول این فصل نیز بارها دچار تغییر و تحول شده است. هدایت این تیم در حال حاضر، پس از جدایی آلن پاردیو در اختیار دَرِن مور است. وست بروم در حال حاضر در 10 دیدار اخیرش در پرمیرلیگ موفق به پیروزی نشده و طی این ده مسابقه، در 8 دیدار آن شکست خورده است.

منچستریونایتد در 10 بازی اخیر خود برابر وست برومویچ فقط در 4 دیدار پیروز از زمین مسابقه خارج شده است. (4 برد، 3 مساوی و 3 باخت)

شیاطین سرخ در این بازی به دنبال آن هستند تا ششمین برد پیاپی شان در لیگ برتر را کسب کنند، پیش از این منچستر در ژانویه 2017 چنین آماری را از خود به ثبت رسانده بود.

منچستریونایتد تا به جای این فصل، 16 کلین شیت را به ثبت رسانده که 11 مورد آن در ورزشگاه اولدترافورد بوده است.

وست برومویچ در 15 دیدار اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر برنده نبوده است. (11 باخت و 4 مساوی)

الکسیس سانچز در دوبازی اخیرش با لباس منچستریونایتد، روی 4 گل تاثیر مستقیم داشته است. (1گل و 3 پاس گل) این آمار سانچز در دو بازی، به اندازه 12 بازی اخیر او در آرسنال بوده که تنها موفق به ثمر رساندن 4 گل شده بود.

در حال تکمیل

نیوکاسل - آرسنال ( ساعت 17 )

تیم آرسنال که در رتبه ششم لیگ جزیره قرار دارند ، دیگر از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا از طریق لیگ جزیره ناامید شده اند و در تلاشند تا با قهرمانی در لیگ اروپا به این مهم دست یابند. البته آنها در نیمه نهایی لیگ اروپا تیم قدرتمند اتلتیکو مادرید را پیش رو دارند و ابتدا باید از سد آنها عبور کنند. شاگردان ونگر امشب در خانه شاگردان رده دهمی رافائل بنیتز به میدان می روند و می خواهند به روند خوب هفته های اخیر خود ادامه دهند. البته نیوکاسل نیز شرایط خوبی را دارد و سه بازی اخیر خود را پیروز شده است.

آرسنال در 10 دیدار اخیر خود مقابل نیوکاسل پیروز شده است.

توپچی ها در 6 دیدار از 8 دیدار اخیر خود مقابل نیوکاسل کلین شیت کرده اند.

آرسنال هر 4 دیدار اخیر خارج از خانه خود را واگذار کرده است.

نیوکاسل در هر سه دیدار اخیر خانگی خود پیروز شده و در این دیدارها کلین شیت کرده است.

لالیگای اسپانیا

مالاگا - رئال مادرید ( ساعت 23 و 15 دقیقه)

کهکشانی ها پس از صعود پرحاشیه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و شناختن رقیب خود در این مرحله، به مسابقات لالیگا برمی گردند ، جایی که برخلاف لیگ قهرمانان خیلی انگیزه ای برای ادامه آن ندارند. کهشکانی ها در لالیگا رتبه چهارم را در اختیار دارند و در صورت پیروزی در بازی امشب یک پله صعود می کنند.

مالاگا در 33 رویارویی خود با رئال مادرید در رقابت های لالیگا، تنها یک بار برنده شده که به برد 3-2 دسامبر 2012 شان در لا روسالدا باز می گردد (8 تساوی و 24 شکست سایر نتایج مالاگا برابر مادریدی ها بوده است).

مالاگا در این فصل از لالیگا، در بازی هایی که در آن ها گل اول را دریافت کرده، مجموعا یک امتیاز به دست آورده است!

این تیم در 16 بازی اخیر خود در لیگ تنها یک برد کسب کرده (3 تساوی و 12 شکست) و برد یاد شده مربوط به آخرین بازی خانگی آن ها است که به پیروزی 1-0 شان برابر ویارئال منجر شد.

برای نخستین بار در قرن جدید، رئال مادرید پس از گذشت 31 هفته از رقابت های لالیگا، جایی در بین سه تیم برتر لیگ ندارد.

مالاگا در تمامی 19 بازی اخیر خود در آندلس گلزنی کرده است (52 گل و با میانگین 2.7 گل به ازای هر مسابقه).

17 رویارویی کریستیانو رونالدو با مالاگا در لالیگا، 17 گل برای او در برداشته و او در 8 بازی اخیر خود در خانه این تیم، 8 بار در نقش گلزن ظاهر شده است.

اتلتیکو مادرید - لوانته ( ساعت 18 و 45 دقیقه)

ایبار - آلاوز ( ساعت 14 و 30 دقیقه)

ختافه - اسپانیول ( ساعت 21)

بوندس لیگای آلمان

شالکه - دورتموند ( ساعت 18)

دربی روهر این بار نبردی برای نایب قهرمانی خواهد بود. معدنچیان در رقابتهای این فصل عملکردی فراتر از انتظار داشتند و با 52 امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و زنبورها نیز با 51 امتیاز سوم هستند.

بازی رفت دو تیم بدون شک بهترین بازی این فصل بوندس لیگا بود. جایی که آبی های سلطنتی در وستفالن و نیمه اول 4-0 عقب افتادند اما در نیمه دوم کار را به تساوی 4-4 کشاندند تا دربی ای را شکل دهند که تا سال ها در ذهن ها باقی بماند.

چهار بازی اخیر دو تیم برابر یکدیگر برنده نداشته است و آخرین باری که دربی روهر برنده داشت به سال 2015 بر می گردد که دورتموند توانست 3-2 پیروز شود.

دو دیدار قبلی دو تیم برابر هم 10 گل داشته است. شش بازی اخیر دو تیم برابر هم 22 گل داشته است که سهم دورتموند 13 و سهم شالکه 9 گل بوده است.

در حال تکمیل

وردربرمن - لاپیزیش ( ساعت 20 و 30 دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

پاری سن ژرمن - موناکو ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

تروا - مارسی ( ساعت 19 و 30 دقیقه)

مون پولیه - بوردو ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار