سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد علی‌رغم تجاوز هوایی شب گذشته به سوریه، به بازرسی‌های خود در دوما ادامه خواهد داد.

بازرسی کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله ادعایی دوما بدون تغییر ادامه می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، علی‌رغم حمله هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، ماموریت تحقیق درباره ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی از جانب بازرسان سازمان ملل متحد در دومای سوریه انجام خواهد شد.

اکنون بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای بررسی گزارش‌های ادعایی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما، در سوریه حضور دارند. روسیه و سوریه از این نهاد دعوت کرده اند درباره این ادعاها تحقیق کند.

این نهاد که به منظور حصول اطمینان درباره از بین رفتن تسلیحات شیمیایی تاسیس شده است، قصد دارد وارد منطقه‌ای شود که ادعا شده است در آن حمله شیمیایی صورت گرفته است و از قربانیان ادعایی آن نمونه برداری کند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی که سوریه، روسیه، انگلیس، و فرانسه از جمله اعضای آن هستند، روز شنبه بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد بازرسی‌ها درباره این ادعا ادامه خواهد یافت.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که شب گذشته نیروهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه حمله هوایی کردند. روسیه و سوریه این حملات هوایی را محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی خوانده اند و بار دیگر متذکر شده اند نیروهای سوری از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار