مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی از استقبال از کارگاه‌های تولید فرش دستباف در روستا‌های این استان خبرداد.

 فائض پور مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری مرکزی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛ گفت: کارگاه‌های تولید فرش دستباف در سطح روستا‌های استان مرکزی با استقبال خوب قالی بافان مواجه شده است و امیدواریم درسطح روستا‌های استان فرش دستباف شرایط بهتر و خوبتر‌ای پیدا کند.


فائض پور افزود: تو لید فرش دستباف کار بسیار خوبی است و کارگاه‌های بافندگی در سطح روستا‌های استان مرکزی از طریق فرمانداری و دفتر روستایی استانداری حمایت می‌شود.


وی اضافه کرد: با توسعه این کارگاه ها، هم به اقتصاد معیشت مردم روستا و هم به کارآفرینان کمک می‌شود و هم اینکه به کارآفرینان متقاضی تسهیلات خوبی با نرخ ۶ یا ۸ درصد داده میشود.


پاسخ مثبت به در خواست تسهیلات کارآفرینان تولید فرش دستباف

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری ادامه داد: این برنامه از اقدامات جدید دولت است که امیدواریم کارآفرینان در این راستا درخواست بدهند و اقداماتشان را حتماً پاسخ مثبت می‌دهیم.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام کالای ایرانی نام نهاده شده وظیفه همه ماست که کالای ایرانی را ترویج کنیم و در راستای تولید فرش دستباف انشاالله شاهد تولیدات بسیار خوبی در سطح روستا‌های استان مرکزی باشیم.


فائض پور تصریح کرد: گروه تولید کننده فرش استان از طریق اداره کل صنعت معدن و تجارت استان از این تولید حمایت می‌کند و ما هم جلساتی داشتیم در قالب کارگروه فرش بانوان دستباف روستایی استان حمایت می‌شوند و با تسهیلات خوبی که می‌توانیم به کارآفرینان بدهیم امیدواریم با درخواست آن‌ها شاهد اقدامات خوب و همچنین اعطای تسهیلات خوبی به این عزیزان باشیم.


وی کارگاه یک خانم کارآفرین موفق فراهان را نمونه‌ای از رونق کارگاه روستایی تولید فرش دستباف در استان مرکزی دانست افزود: این کارآفرین در سطح شهرستان فراهان در ۵ روستا کارگاه بافندگی داردو و در مجموع در این شهرستان ۵۰ کارگر بافنده برای ایشان کار می‌کنند.

استقبال قالیبافان روستایی استان مرکزی از تولید فرش دستباف
انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.