وزیر دفاع فرانسه پس از حمله این کشور و همپیمانانش به سوریه مدعی شد پاریس در پی رویارویی نظامی در این کشور نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «ژان-ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه، در نشست خبری مشترک خود  با وزیر دفاع این کشور در کاخ الیزه در پاریس درخصوص حمله نظامی به سوریه ادعا کرد: «ما مطابق با سخنانمان و مطابق با مسئولیتی که بر عهده داشتیم، با هماهنگی متحدانمان وارد عمل شدیم.»

او در بیانیه ای که از جانب «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه صادر شده بود و وی آن را قرائت می کرد، مدعی شد: «دولت اسد عمداً تصمیم گرفت تا تابوی قرن بیستم، که استفاده از تسلیحات شیمیایی است، را بشکند. وی در نقض قوانین بین المللی هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد.»

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین مدعی شد این کشور سه فوریت در دستور کار خود دارد که عبارتند از: برچیدن برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه، برقراری آتش بس در سراسر این کشور و برنامه خروج از بحران.

همچنین «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه، در این خصوص اظهار کرد: «(ارتش فرانسه) در همکاری نزدیک با نیروهای آمریکا و انگلیس عملیات نظامی سوریه را آغاز کرد. در مرحله عملی، این عملیات نیازمند تمهیدات دریایی و هوایی بود. چندین قایق تندرو به همراه ناوهای جنگی در دریای مدیترانه مستقر شد.»

او در ادامه افزود: «در همین زمان، حملات هوایی شبانه از چندین پایگاه هوایی مختلف فرانسه علیه سوریه صورت گرفت. با همکاری نزدیک متحدان آمریکایی و انگلیسی موشک های کروز به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک شد.»

وزیر دفاع فرانسه همچنین مدعی شد این کشور به دنبال رویارویی نظامی نیست و از هرگونه تشدید امکان مقابله نظامی خودداری می کند. پارلی همچنین اظهار کرد: «ما مطمئن شدیم مسکو پیشتر درخصوص انجام این حملات هشدار لازم را دریافت کرده است.»

انتهای پیام/

نشست خبری مشترک وزیر خارجه و وزیر دفاع فرانسه درباره تجاوز به سوریه

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
اگر الان جواب نگیرن بعد لغو برجام این بازی رو سر نطنز و فردو هم پیاده میکنن مواظب باشید
آخرین اخبار