نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: سه مسئله معدن، سنگ آهن و آب به عنوان یک مثلث در راس مسائل استان قرار دارد و نیاز به توجه ویژه و جدی به هر سه مسئله وجود دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه به جهان شهر یزد شد.به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ موسوی با اشاره به رتبه نخست استان یزد در تنوع معدن و رتبه دوم در ذخیره سنگ آهن گفت: سه مسئله معدن، سنگ آهن و آب به عنوان یک مثلث در راس مسائل استان قرار دارد و نیاز به توجه ویژه و جدی به هر سه مسئله وجود دارد.

وی با اشاره به سال حمایت از تولید کالای ایرانی افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی که خود را "عاشقان دیوانه ی جمهوری اسلامی ایران" نامیده اند کمر همت بسته اند تا شعار سال تحقق یابد و دولت هم به واسطه کاهش مالیات برای تولیدکنندگان و صنعتگران می تواند به این سفیران و مبارزان اقتصادی کمک کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به رتبه نخست استان در پذیرش دانشجو طی ۲۴ سال گذشته توجه ویژه دولت به معلمین و مدیران استان را خواستار شد و اظهار داشت: ما معتقدیم توسعه هر استان بر محور دانش آموزان آن استان صورت می گیرد و با توجه به این ظرفیت بالا در بین دانش آموزان یزدی باید تمهیدات ویژه ای برای استان نخبه پرور در نظر گرفته شود.

موسوی همچنین با اشاره به مسئله به فرار مغزها افزود حدود ۷۰ درصد از مهاجران ما دارای تحصیلات عالیه هستند که دولت باید برای کمک به نخبگان تمهیدات ویژه ای بیاندیشد.

وی همچنین به رتبه بالای استان در مهاجر پذیری اشاره کرد و ادامهه داد: استان یزد در پذیرش مهاجر چه از کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و چه از استان های دیگر رتبه سوم کشور را دارد که این امر وضعیت اشتغال استان را به خطر انداخته است.

جهان شهر با داشتن ذخایر ، استعدادها و ظرفیت های فراوان متاسفانه در بعضی موارد به خصوص توزیع بودجه مورد کم لطفی دولتمردان قرار میگرد و به جاست تا نمایندگان استان بیش از بیش در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/ص

شهر جهانی یزد نیازمند توجه جدی است

برچسب ها: آب ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.