مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت:کیفیت وسلامت آب شرب اصفهان مطابق با شاخص های استاندارد تعیین شده است.

 هاشم امینی درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت وسلامت آب شرب اصفهان را مطابق با شاخص های استاندارد دانست و گفت: با کاهش بی سابقه حجم ذخیره سد زاینده رود، برای تامین آب شرب پایدار مردم از طریق منابع جایگزین تلاش می شود اما آب شرب دارای کیفیت لازم واستاندارد تعیین شده است و منابع آب آشامیدنی مورد بازرسی وآزمایش های میکروبی و شیمیایی قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان  افزود:به رغم کاهش حجم سد زاینده رود نظارت کیفی بر روی منابع آب شرب جدی تر دنبال می شود؛ زیرا خط قرمز وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آبفا استان اصفهان کیفیت آب شرب است .

وی با تایید کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای زیر پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ افزود: اکنون 56 شهر و 300 روستای این استان زیر پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است که با کاهش حجم ذخیره سد زاینده رود برای تامین آب شرب جمعیت بیش از چهار میلیون نفری چاره ای جز استفاده از منابع جایگزین همچون چاه ها نیست.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان تغییر مزه آب را طبیعی بیان کرد و گفت: طعم و مزه آب تامین شده از چاه ها دارای تفاوت ناچیزی با طعم آب طرح و ناشی از ذائقه افراد است و مربوط به کیفیت آب نیست زیرا شرکت آبفا استان اصفهان در هر شرایطی آب شرب با کیفیت مطلوب را دراختیار مردم قرار می دهد.

حجم پشت سد زاینده رود 150 میلیون مترمکعب شامل حدود 10 درصد از ظرفیت این سد است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.