خبرگزاری رویترز در گزارشی به خطر رویارویی احتمالی آمریکا و روسیه در سوریه پس از مطرح شدن موضوع حمله شیمیایی ادعایی در این کشور پرداخت.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: انتظار اقدام نظامی غرب در سوریه که به مواجهه با روسیه منجر شود روز جمعه بر خاورمیانه سایه انداخته است، اما هیچ نشان واضحی که گواه حمله قریب الوقوع آمریکا به سوریه باشد دیده نمی‌شود.

کارشناسان بین المللی سلاح‌های شیمیایی به سوریه سفر کردند تا صحت حمله شیمیایی دولت سوریه به شهر دوما را بررسی کنند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد موشک هایش آماده شلیک به سوریه هستند. متحدان «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز روز جمعه آماده بودند تا ترامپ را برای بحرانی که انتظار می‌رفت آغاز شود سرزنش کنند.

معاون نخست وزیر روسیه با اشاره واضح به پیام‌های ترامپ در توییتر گفت: روابط بین المللی نباید به حال یک شخص در هنگام صبح وابسته باشند. این مقام روس در یک نشست گفت: «ما نباید به آنچه در هنگام صبح در ذهن شخصی در آن سوی اقیانوس خطور می‌کند وابسته باشیم. ما نباید چنین ریسکی بکنیم».

رویترز در ادامه نوشت: روسیه به غرب درباره حمله به اسد که تحت حمایت ایران نیز هست هشدار داده و اعلام کرده است شواهدی درباره انجام حمله شیمیایی در دوما وجود ندارد. شهر دوما در نزدیکی دمشق است و تا همین اواخر در کنترل معارضان بوده است.

سفیر مسکو در سازمان ملل متحد نیز گفت  نمی‌تواند جنگ میان آمریکا و روسیه را به طور کامل غیرممکن اعلام کند. او در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «اولویت فوری جلوگیری از وقوع جنگ است. امیدواریم به نقطه‌ای نرسیم که جای بازگشتی وجود نداشته باشد».

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، نیز در مصاحبه با یک خبرگزاری لبنانی گفت: «شرایط به سوی وقوع جنگ پیش نمی‌رود مگر اینکه ترامپ و نتانیاهو عقلشان را به طور کامل از دست بدهند».

در انتهای این مطلب آمده است: متحدان آمریکا سخنان محکمی در حمایت از واشنگتن گفته اند، اما هنوز برنامه‌های نظامی واضحی برای حمله به سوریه آشکار نشده است.

انتهای پیام/

گزارش رویترز از رویارویی احتمالی آمریکا و روسیه در سوریه

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار