سفارت آمریکا در کامبوج ۳۲ نفر از کارکنانش را به دلیل به اشتراک گذاشتن فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی اخراج کرد.

اخراج ۳۲ نفر از کارکنان سفارت آمریکا در کامبوج به اتهام اشترک فیلم‌های غیراخلاقیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند سفارت آمریکا در کامبوج ۳۲ نفر از کارکنانش را به دلیل به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی در یک گروه چت غیر رسمی در فیس‌بوک اخراج کرد.

۴ منبع مطلع در مصاحبه با رویترز گفتند این افراد از طریق یک گروه در فیس بوک فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی را به اشتراک گذاشته اند. پس از اینکه همسر یکی از کارکنان سفارت برخی از این تصاویر را مشاهده کرد، موضوع را به سفارت اطلاع داد. این موضوع سپس به اداره فدرال آمریکا (اف بی آی) گزارش داده شد.

یکی از مقامات سابق سفارت آمریکا به شرط فاش نشدن نامش در مصاحبه با رویترز گفت: «کارت‌های شناسایی این افراد توقیف شده و گوشی‌های موبایل برخی از آن‌ها نیز بررسی شده است».

به گفته این مقام، کارکنان اخراجی سفارت کامبوجی و کمبوجی-آمریکایی بوده اند. برخی از آن‌ها نگهبان و برخی کارمند دفتری بودند و هیچ دیپلماتی در میان اخراجی‌ها نبوده است.

دو نفر از کارکنان این سفارت خانه اخراج این افراد را تایید کردند.

اخراج این کارکنان درست در زمانی اتفاق افتاده که روابط آمریکا و کامبوج به دلیل اتهام واشنگتن علیه نخست وزیر این کشور تیره شده است. آمریکا «هیون سن» نخست وزیر کامبوج، را -که مدتی طولانی است در این سمت باقی مانده- به سرکوب مخالفانش متهم کرده است. هیون سن از این اظهارات آمریکا خشمگین شده و آن را تلاشی برای زیر سوال بردن ریاست خود می‌داند.

هنوز دولت کامبوج درباره اخراج کارکنان سفارت آمریکا اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار