براساس آخرین تصاویر هواشناسی با فعالیت یک سامانه بارشی،پیش‌بینی افزایش شدت بارش‌ها در استان‌های غربی، مرکزی و شمالی کشور دور از ذهن نخواهد بود.

فعالیت سامانه بارشی بر روی نواحی غربی، مرکزی و شمالی کشور/کاهش دما در سواحل دریای خزر در 2 روز آیندهامیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: براساس آخرین تصاویر و نقشه‌های هواشناسی امروز (جمعه 24فروردین)، فعالیت سامانه بارشی بر روی نواحی غربی، مرکزی و شمالی کشور خواهد بود.

وی، گفت: این سامانه نسبت به روز گذشته گسترده‌تر شده و مناطق بیشتری تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند به همین سبب پیش‌بینی افزایش شدت بارش‌ها در استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهکلویه و بویراحمد دور از ذهن نخواهد بود.

وی بیان کرد: امروز با شمالی شدن جریانات بارش بر روی سواحل دریای خزر شروع می‌شود و برای نواحی جنوبی دامنه‌های البرز هم امشب پیش بینی بارش را خواهیم داشت. البته لازم به ذکر است که شمالی شدن جریانات موجب کاهش میزان دما می‌شود به این سبب که طی 2 روز آینده دما از 8 تا 12 درجه در سواحل دریای خزر کاهش پیدا خواهد کرد.

سرکرده، با بیان اینکه پیش‌بینی کاهش دما طی 2 روز آینده برای نواحی شمال شرق کشور وجود دارد، گفت: بارش در این مناطق و در مناطق جنوبی به صورت رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهستانی به شکل تگرگ خواهد بود.

انتهای پیام/

 وضعیت آب و هوای کشور در 24فروردین ماه

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار