رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از افتتاح ۲۵۰ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت و معدن فارس در نشست هم‌اندیشی با اعضای فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ طرح بزرگ و کوچک اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال در حوزه صنعت و معدن فارس افتتاح می‌شود.

وی افزود: از این طرح‌ها هشت طرح بزرگ با ۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال سه هزار و ۱۰۰ نیروی کار را فراهم می‌کند.

همتی ادامه داد: یکی از طرح آلومینیوم جنوب در لامرد یکی از بزرگترین این طرح‌ها است که ۵ هزار میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در سال را دارد.

وی از صادرات ۲۰۰ میلیون دلار شمش فولاد برای اولین بار از فارس خبر داد و بیان کرد: طرح تولید آهن اسفنجی هم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال اواخر پارسال افتتاح شد و امسال هم طرح توسعه این صنعت با ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد.

همتی از اعضای فراکسیون حمایت از صادرات مجلس شورای اسلامی هم خواست تا قانونی را برای از حمایت از صادرات غیرنفتی تصویب کنند.

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس تصریح کرد: در حال حاضر هزینه حمل هوایی هر کیلو بار مسافری ۷۰۰ هزار تومان است، اما برای کالای صادراتی ۲ میلیون و صد هزار تومان است که لازم است برای حمایت از صادرات این هزینه‌ها کاسته شود.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از طرح‌های اقتصادی مقاومتی در فارس

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار