پیش بینی هواشناسی استان مرکزی حکایت از احتمال رگبار‌های پراکنده باران برای بیست و سوم فروردین ۹۷ دارد.

 به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛  هواشناسی   احتمال رگبار‌های پراکنده باران را برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد:گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره حاکی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور می‌باشد.
عمده فعالیت این سامانه در نواحی غرب و جنوب غرب کشور بویژه شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و برخی نواحی کردستان و جنوب آذربایجان‌ها خواهد بود و با شدت کمتر سایر نواحی از جمله نواحی مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این سامانه موجب بارش باران رگبار و رعدوبرق احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت وزش باد در برخی از مناطق خواهد شد.
آسمان استان استان مرکزی تحت تاثیر این سامانه بارشی، نیمه ابری تا ابری گاهی بارش باران در ساعات بعدازظهر و شب گاهی رگبار و رعدو برق، احتمال تگرگ و وزش باد موقتی پیش بینی می‌شود.
فردا وضعیت هوای استان قسمتی ابری تا ابری گاهی رگبار و رعدوبرق احتمال تگرگ و وزش باد (عمدتا در ساعات بعدازظهر) پیش بینی می‌شود.
بارش‌های رگباری همراه بار عدبرق و احتمال تگرگ در ساعات بعدازظهر روز شنبه تداوم خواهد یافت.
بررسی خروجی فعلی نقشه‌های پیش یابی جو حاکی از ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر یکشنبه به کشور می‌باشد که در صورت عدم تغییر با شدت بیشتری استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
لازم به یادآوری است ویژگی ناپایداری‌های بهاری پراکندگی زیاد و شدت گرفتن موقت بارش‌ها در برخی از نقاط و عدم بارش در برخی از نقاط دیگر می‌باشد.

 انتهای پیام / ج

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای بیست و سوم فروردین ۹۷

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.