وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح های نوین آبیاری، توسعه کشت های گلخانه ای و مکانیزه اولویت وزارت جهادکشاورزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در کارگروه آب و کشاورزی خراسان شمالی ضمن تشکر از همه تولیدکنندگان اظهار کرد: تولید کنندگان علی رغم همه مشکلات با تلاش و زحمات خود باعث رونق کشور می شوند.

وی گفت : در بخش منابع آبی محدودیت هایی داریم و کارگروهی در دولت تشکیل دادیم.

حجتی ادامه داد: دولت بعد از چند جلسه مصوبه ای برای این موضوع تهیه کرد و بر اساس آن تصمیم گیری به کارگروه های استانی با ریاست استاندار سپرده شد و قرار است دستگاه ها در استان برای بحران آب تصمیم گیری کنند.

حجتی با بیان این که قوام و بقاء پایداری تولید به حفظ منابع آبی وابسته است، تصریح کرد: نظر من همیشه این بود که در بخش آب حتی در سطح استان هم نمی توان تصمیم گیری کرد بلکه باید در دشت تصمیم گیری شود زیرا هر دشت اقتضای خود را دارد.

وی اظهار کرد: همکاران آب منطقه ای باید چاه های پیزومتری را در دشت های مختلف داشته باشند و به سمت تعادل بخشی حرکت کنیم.

حجتی با تاکید بر این که باید چاه های غیر مجاز بسته شوند و برای آن ها هرچه سریعتر تصمیم گیری شود، ادامه داد: همه منافع کشور در این است که روند نزولی فعلی منابع آبی کنترل و به پایداری در میان مدت و بلند مدت برسیم زیرا ممکن است یک سال خشک و سال بعد ترسالی داشته باشیم.

وی در ادامه به محدودیت های بودجه ای در زمینه آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: با این وجود به تمامی مسئولان دستور داده شده بدون هیچ محدودیتی برای توسعه سیستم آبیاری نوین کار کنند و تلاش داریم منابع مربوط به این بخش هر چه سریع تر تامین بشود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی هرچه سریع تر آب با راندمان بیشتر به بخش کشاورزی رسانده شود.

حجتی با تاکید بر اینکه باید تمامی مصرف کننده ها در مصرف آب صرفه جویی کنند، گفت: فضای سبز تمامی شهرهای کشور با محدودیت منابع آبی مواجه هستند از این رو باید در آبیاری چمن که بیشتر از برنج آب نیاز دارند. صرفه جویی کرد .

انتهای پیام/س

سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.