پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) با روایتی تامل برانگیز روش شناخت حق از باطل را به مسلمانان می‌آموزند.

معیار حق و باطل از دیدگاه امیرالمومنین (ع) +تصویرنوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس آیات و روایات اسلامی در عین حال که به لحاظ مفهومی فاصله عمیقی میان حق و باطل وجود دارد اما این دو از نظر مصداق ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند.

بارها در احادیث مختلف، معصومین (ع) به این موضوع اشاره کرده‌اند که فاصله میان حق و باطل بسیار اندک است و در صورت عدم وجود معیار، راه شناخت مصداق این دو مفهوم بسیار سخت خواهد بود.

در خصوص راه شناخت حق از باطل روایتی بسیار تامل برانگیز از  پیامبر اسلام (ص) در ارشاد مفید نقل شده است؛ که خطاب به عمار می‌فرمایند : " ای عمار! اگر دیدی علی به راهی می‌رود و مردم به راه دیگر، تو با علی باش. "

این حدیث نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های تشخیص حق از باطل آشنایی با سیره امام علی (ع) به طور خاص و سایر معصومین (ع) به طور عام است.

در ادامه تصویرنوشته این حدیث با ارزش را مشاهده می‌کنید :

معیار حق و باطل از دیدگاه امیرالمومنین (ع) +تصویرنوشته

انتهای پیام/

معیار حق و باطل از نگاه حضرت علی (ع)

برچسب ها: حدیث ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
ایات و روایات با بیان عامیانه هرگز حقیقت خلقت انسان و جهان و عالم پس از مرگ را اشکار نمیکنند. زیانکارترین افراد کسانی هستند که بدون شناخت از این حقایق، جان خود را در راه منافع اندک دنیوی یا بدون شناخت اهداف و عقاید دیگران براساس ادعاها و تبلیغات فدا میکنند. ابلهانی که امثال هیتلر جنایتکار را در رسیدن به قدرت جهانی حمایت و کشته شدند بازنده حیات ارزشمندی بودند که قدر ان ندانستند. هر فرد یک جهان عینی و یک جهان ذهنی و ارمانی دارد. اختلاف در جهان عینی ناچیز و عامل همکاری و پیشرفت جامعه است اما دو انسان با ارمان یکسان وجود ندارند و رقابت تحقق اهداف اجتماعی براساس قضاوت خودباوری و حق پنداری ، موجب اختلافات و ظلمها و خونریزیهای بی پایان میشود. حق و باطل تعاریف نسبی اند و تابع شرایط اند. هر ایده برحق چنانچه بقدرت برسد، حق از ان جدا شده و راه ظلم و طغیان و جنایت پیش میگیرد زیرا لازمه قدرت، نادیده گرفتن حق فرودستان است.
آخرین اخبار