فرمانده انتظامی گچساران گفت: کشف کالای قاچاق در گچساران در سال ۹۶ نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ فرمانده انتظامی گچساران در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال گذشته افزون بر ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ سید محمد موسوی افزود: در این رابطه ۲۰۸ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان توقیف و ۲۹۲ نفر متخلف نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی کالا‌های کشف شده را انواع گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک و سیگار و لوازم صوتی و تصویری بیان کرد.
فرماندار شهرستان گچساران نیز در این نشست گفت: کارگروه هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران در سال گذشته مقام نخست استان را کسب کرد.
رحیمی با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل همجواری با بنادر جنوبی کشور محل عبور قاچاق کالا و ارز است و همه ساله مقدار زیادی کالا قاچاق در این شهرستان کشف می شود اضافه کرد: نبود نمایندگی گمرک در این شهرستان روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را کند کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران هم بیان کرد: تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالااست چرا که قاچاق کالا تعطیلی کارخانجات داخلی و بیکاری را به دنبال دارد.
بازیار افزود: برای قاچاقچیان کالا‌ که سلامت اقتصاد کشور را تهدید میکند مجازات سنگینی در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/ش

افزایش ۱۲ درصدی کشف کالای قاچاق در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.