عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای شهر گفت: در فقدان احزاب و نهادهای مدنی شوراها می‌توانند به عنوان حلقه وصل بین مردم و دولت ایفای نقش کنند.

شوراها در فقدان احزاب و نهادهای مدنی حلقه وصل مردم و دولت هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرزاق  موسوی عضو شورای عالی استان‌ها در چهارمین اجلاس پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت شهرها برجسته ترین حقی است که از آن برخوردارند.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در قانون اساسی در اصول متعدد آن این حق به رسمیت شناخته شده و در طول تاریخ 40 ساله انقلاب مشارکت و حضور مردم نقشی مؤثر در حفظ نظام داشته است.

وی افزود: نهادهای مدنی و احزاب بسترهای قانونی تحقق مشارکت نظام مند مردم در اداره جامعه و کشور هستند.

موسوی خطاب به جهانگیری گفت: ظرفیت گسترده شوراها را باور و زمینه رشد و بالندگی این نهاد مردمی را که نهاد حاکمیت رأی مردم است، فراهم کنید و موانع را از سر راه فعالیت شوراها بردارید.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در این جهت 4 نکته وجود دارد، گفت: اولین مورد تغییر نگاه و رویکرد دیگران به شورا و نقش آن‌ها است که باید باور کنند شوراها می‌توانند در تحقق اهداف دولت مسئولان را کمک کنند.

وی تصریح کرد: در فقدان احزاب و نهادهای مدنی شوراها می توانند به عنوان حلقه واسطه بین مردم و دولت در حوزه فعالیت‌های مربوطه نقش ایفا کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: متأسفانه تفسیرهای مختلف و محدود کننده‌ای برای اختیارات و صلاحیت‌های شورا که عملاً آن را در موضوع انتخاب شهردار تهران و استعفای او دیدیم، وجود دارد و موجب ناامیدی مردم و ناکارآمدی شورا خواهد شد.

انتهای پیام/

اهمیت شوراها در برقراری ارتباط میان مردم و دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار