مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند طی روزهای آینده 2 سامانه ناپایدار جوی استان اردبیل را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: از امروز پنجشنبه تا فردا جمعه با وزش بادهای تند جنوبی و گرم در منطقه شاهد افزایش محسوس دما نسبت به روز قبل خواهیم بود که در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در مناطق کوهستانی در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق احتمال می رود.

وی گفت: از روز شنبه با افزایش تدریجی فشار هوای سطح زمین و تغییر الگوی جهت باد از حالت جنوبی به شمالی شاهد کاهش دمای هوا در طول هفته آینده خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: این کاهش دما به ویژه از روز یکشنبه محسوس تر بوده و کاهشی بین 10 تا 15 درجه تا روز سه شنبه موجب حاکمیت هوای سرد به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهد شد به طوریکه انتظار می رود در این مناطق طی روزهای یاد شده دمای هوا به زیر صفر نیز برسد.

دولتی مهر گفت: همچنین از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده هوای ابری و مه آلود پدیده غالب در بیشتر ساعات بوده و در مناطقی از استان بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش در ارتفاعات بیش از 2000 متری به صورت برف خواهد بود.

انتهای پیام/ح

کاهش 15 درجه ای دمای هوا در اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.