رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها گفت: تزریق منابع مالی و استفاده از نیروی انسانی بومی درخواست اصلی ما در شهرهای کوچک است.

لزوم تزریق منابع مالی و استفاده از نیروی انسانی بومی در شهرهای کوچک/ باید دستمان در جیب خودمان باشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ایزدی رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها در خطاب به اسحاق جهانگیری اظهار کرد: دولت باید ملت را به مشارکت فعال فرا بخواند، کدام نهاد بیشتر از نهاد شورا می‌تواند این مهم را محقق سازد.

وی افزود: مسئولان ضمن حفظ جایگاه قانونی خود باید در اتخاذ تصمیمات نظر نمایندگان شورا را جویا شوند.

ایزدی با بیان اینکه زمانه، زمانه توسعه مشارکت جویانه است، گفت: باید از انرژی، قدرت و نفوذ شورا در کشور بهترین استفاده را بکنیم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها با اشاره به وجود صنایع ارزشمند در شهرهای کوچک گفت:در شهرهای کوچک دلخوش به تزریق منابع مالی و بکارگیری نیروی انسانی بومی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تزریق کمک های مالی یک چهارم گذشته است، گفت: به همین علت شهرداری‌ها زیر فشار هستند و نجواهایی درباره استفاده از نیروی انسانی غیربومی به گوش می رسد که این موضوع مسئله ساز است.

ایزدی با بیان اینکه نهادهایی از قبیل مذهب، ورزش و علم جایگاه ویژه ای دارند، گفت: نهاد مردم هیچ جایگاهی ندارد و در مکان هایی استیجاری جلسه ای بدون حضور مردم تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه باید دستمان در جیب خودمان باشد، گفت: در این صورت از اعتبار کافی برای ثبات و استقلال برخوردار خواهیم بود.

ایزدی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، گفت: شما اولین معاون اولی هستید که بسیاری از مردم ایران از ته دل دوستش دارند. شاید علت آن این باشد که مردم معاونان اول دوره‌های گذشته را به خوبی شما نمی‌شناختند، اما شما را می‌شناسند چون شما صدای آن‌ها در حاکمیت هستید.

وی افزود: مردم سخنان شما را در انتخابات 96 شنیدند و دیدند که حرف دل آن‌ها را می‌زنید، ما از رأی مان به روحانی پشیمان نیستیم اما از شما می‌خواهیم به عهد خود با مردم وفادار بمانید.

وی با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم که برخی از وزرا راه دیگری را می‌روند، گفت: انتصابات آن‌ها اصرار بر تقابل با جامعه‌ای است که به روحانی رأی داد. نمی‌شود کسانی به دولت رأی بدهند و دولت عده دیگری را برای تحقق شعارهایش انتخاب کند.

نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه دولت باید ملت را به مشارکت فعال فرا بخواند، گفت: هیچ نهاد دیگری بهتر از شورا نمی‌تواند زمینه مشارکت را فراهم کند. وزرا و مدیران استان و شهرستان باید این را بدانند.

ایزدی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: پیشنهاد می‌کنم در صورت صلاحدید دستور فرمایید نقشه‌های تیپ برای ساختمان شوراهای روستاها و شهرستان، استان و شورای عالی تهیه شود تا مردم بر گرد نمایندگان‌شان در این مکان‌ها بنشینند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و به پای تصمیمی که گرفتند تا آخر بایستند.

انتهای پیام/

تزریق منابع مالی و نیروی انسانی درخواست اصلی نمایندگان شهرهای کوچک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار