مدیر دفتر برنامه ریزی و تفحص ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هنوز هیچ‌ تصمیمی برای انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه نگرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تفحص ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفتگوی خبری شبکه 4 سیما در خصوص جزئیات انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار کرد: زمانی که ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال 94 تشکیل شد و با توجه به اهمیت احیای دریاچه و خساراتی که خشک شدن آن به جوامع محلی و همچنین اقتصاد منطقه و شهرهای گسترده خارج از حوضه آبریز می‌توانست وارد کند، مصوبه ای در باب این که تمام راهکارهایی که می تواند با انتقال آب برای احیای دریاچه کمک کند مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

وی افزود: مطالعات ما در رابطه با دریاچه های اطراف از جمله سوان، وان، ارس و بین حوضه ای در داخل کشور بود.

تجریشی گفت: سیاست ستاد احیای دریاچه ارومیه همیشه بر مبنای تامین منابع آبی و همچنین راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص منفی بودن مطالعات احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: مطالعات در خصوص دریاچه ارومیه تنها پاسخی به سوالات مربوط به احیای دریاچه بود.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تفحص ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:مطالعات ما بر روی دریاچه وان ترکیه نشان دهنده قصد و هدف ما برای انتقال آب این دریاچه به دریاچه ارومیه نیست بلکه بیشتر مطالعات برای یافتن راهکاری مناسب برای احیای دوباره دریاچه ارومیه است.

وی در ادامه افزود: مشکل اساسی کشور ترکیه در رابطه با دریاچه وان این بود که سطح آب دریاچه اخیرا بسیار بالا آمده و همین موضوع باعث مرگ ماهی‌های آن شده است.

تجریشی تاکید کرد: تمام مطالعات ما به عنوان مطالعات اولیه در رابطه با منابع آبی در اطراف کشور است و ما هنوز هیچ‌ تصمیمی برای انتقال آب به دریاچه ارومیه نگرفته ایم.

انتهای پیام/

هنوز تصمیمی برای انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به ارومیه نگرفته‌ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار