گنجینه آمو دریا یکی از آثار جمع آوری شده در موزه ویکتوریا و آلبرت است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه «ویکتوریا و آلبرت» در منطقه برامپتون لندن قرار گرفته است.

این موزه از نهادهای عمده فرهنگی انگلستان به حساب می آید و از لحاظ داشتن ذخایر غنی از برترین موزه های جهان به حساب می آید و از نظر هنرهای تزئینی بزرگترین موزه جهان است.

گنجینه آمو دریا در موزه ویکتوریا و آلبرت + تصاویر

بنابراین گزارش، موزه «ویکتوریا و آلبرت» مسکن دائمی مجموعه بیش از 4/5 میلیون اشیای گوناگون است. از آثار جمع آوری شده در این موزه می توان به قالی اردبیل و گنجینه آمودریا اشاره کرد.

گنجینه آمو دریا در موزه ویکتوریا و آلبرت + تصاویر

گنجینه آمودریا مجموعه ای از 170 تکه طلا و نقره متعلق به زمان هخامنشیان است که در نزدیکی آمو دریا پیدا شده است. آمو دریا یا جيحون پر آب ترین رود آسیای میانه است که از کوه های پامیر سر چشمه گرفته و حدود 1126کیلومتر از آن در مرزهای شمال افغانستان و تاجیکستان،ازبکستان و ترکمنستان جاری است.

گنجینه آمو دریا در موزه ویکتوریا و آلبرت + تصاویر

این رود به طور تاریخی در حدود سرزمین باستانی ایران قرار داشته است و در آثار اساطیری نیز مرز ایران و توران به شمار می آيد.

خاطرنشان می شود؛ گستره مجموعه های موزه «ویکتوریا و آلبرت» از 5000 سال آثار هنری، از دوران باستان تا به امروز از فرهنگ‌های اروپا، شمال آمریکا، آسیا و شمال آفریقا است.


انتهای پیام/

معرفی موزه ویکتوریا و آلبرت

 

برچسب ها: موزه ، اماکن تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار