مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: پیک بار برق استان در سال گذشته ۵۸ مگاوات کمتر از سهمیه تعیین شده برای استان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: سهمیه پیک تعیین شده از سوی شرکت توانیر برای استان آذربایجان غربی در سال ۹۶، به میزان ۱۰۴۸ مگاوات بود که با توجه به افزایش سالانه مصرف برق و اقداماتی که این شرکت در حوزه‌های مختلف انجام داد، پیک بار حادث شده استان ۹۹۰ مگاوات بود که ۵۸ مگاوات کمتر از سهمیه مشخص شده است.
اکبر حسن بکلو از جمله اقدامات این شرکت در راستای کنترل و مدیریت پیک بار برق استان در سال گذشته به استفاده از ظرفیت مولد‌های اضطراری، بهینه سازی روشنایی معابر، اجرای طرح‌های تشویقی مشترکان دیماندی و عقد تفاهم نامه با صنایع و کشاورزان و سایر مشترکان دیماندی موثر در پیک سایی، تست و تعویض لوازم اندازه گیری معیوب و با درصد خطای بالا و کنترل محدود کننده‌ها (فیوزها) اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ توانستیم با اصلاح الگوی مصرف مساجد و اماکن مذهبی، اطلاع رسانی و برنامه‌های آموزشی گسترده در جهت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف از جمله آموزش ۶۰۰۰ نفر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در قالب طرح بهسامان، توسعه فرهنگ استفاده حداکثری از نور خورشید و راهنمایی مشترکین برای نصب سیستم فتوولتائیک (یا انرژی خورشیدی)، رفع اتصالات سست، تعدیل بار فیدر‌ها و ترانسفورماتور‌ها و ... به اهداف تعیین شده مدیریت مصرف برق دست یابیم.
وی اجرای برنامه‌های کلان مدیریت مصرف در بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، صنعتی، کشاورزی، مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و ... را نیازمند همکاری و مشارکت مردم و تکرار مفاهیم مدیریت مصرف و استمرار و توسعه فرهنگ صحیح استفاده از انرژی برق اعلام کرد و از عموم مشترکین برق استان درخواست نمود از انرژی برق بصورت صحیح و اصولی استفاده نمایند.
انتهای پیام/ن.م
 

کاهش پیک بار مصرف برق در آذربایجان غربی

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.