بانک توسعه آسیایی اعلام کرد که ناامنی و نابسامانی سیاسی، مانع رشد اقتصادی افغانستان شده است.

ناامنی و تنش های سیاسی مانع رشد اقتصادی افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک توسعه آسیایی اعلام کرد که ناامنی و نابسامانی سیاسی، مانع رشد اقتصادی افغانستان شده و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رشد اقتصادی افغانستان ۲.۵ درصد خواهد ماند.

سمویل تومیوا، رئیس این بانک گفته است که نبود امنیت و کشمکش‌های سیاسی، از مهمترین چالش‌ها در برابر رشد اقتصادی افغانستان است و باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

وی امروز هنگام نشر گزارش تازه بانک توسعه آسیایی تأکید کرده که برای بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان علاوه بر رفع چالش‌های متذکره، زمینه برای سرمایه‌گذاری خصوصی در این کشور بیشتر فراهم شود.

رئیس بانک توسعه آسیایی در ادامه اطمینان داده که این نهاد به عنوان بزرگترین همکار افغانستان، به همکاری خود با این کشور در زمینه رشد و توسعه اقتصادی ادامه خواهد داد.

همچنان در گزارش این نهاد آمده است، رشد اقتصادی افغانستان از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بسیار اندک بوده و ناامنی و کشمکش‌های سیاسی بر اقتصاد این کشور تأثیر ناگواری گذاشته است.

در ادامه این گزارش به حکومت افغانستان پیشنهاد شده، تا برای رشد اقتصادی در زمینه بهبود چارچوب‌های قانونی، ترتیب استراتژی برای ترویج سرمایه‌گذاری و اتصال منطقه‌ای بیشتر تلاش کند.

در این گزارش امنیت افغانستان به ویژه کابل، ناپایدار خوانده شده و در آن آمده است، احتمالاً این کشور به دلیل تنش‌های سیاسی، شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع سیاسی و امنیتی خواهد بود.

همچنان مسئولان در بانک توسعه آسیایی می‌گویند که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده افغانستان، تاثیراتی را در زمینه فعالیت تجاری این کشور برجای خواهد گذاشت.

این نهاد در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که اگر وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان بهبود نیابد، میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور بیش‌ از پیش کاهش خواهد یافت.

به نوشته افق، در گزارش بانک توسعه آسیایی آمده است سرمایه‌گذاران برای گسترش فعالیت تجاری خود در افغانستان، منتظر بهبود وضعیت امنیتی و نتایج انتخابات بعدی این کشور هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار