مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری بهزیستی پنجشنبه////70 درصد خدمات اورژانس اجتماعی به کودکان اختصاص دارد/افزایش دو برابری حقوق مددکاران اجتماعی بهزیستی در سال 97/اختصاص 7 درصد از خدمات بهزیستی در سال 96 به زنان معتادبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

هفتمین مرکز ارائه خدمات به کودکان اوتیسم افتتاح شد

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از افتتاح هفتمین مرکز روزانه ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت خدمات دهی به 50 کودک مبتلا به اوتیسم در شهرستان اسلامشهر راه اندازی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هزینه درمان کودکان مبتلا به اوتیسم در این مرکز برای هر ماه، مبلغ 700 هزار تومان است که 450 هزار تومان آن در قالب یارانه توسط بهزیستی استان تهران و 250 هزار تومان توسط خانواده کودکان پذیرش شده پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی از فعالیت 3 مرکز روزانه دیگر در استان تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این 3 مرکز در شهرستان های ملارد، تهران و ری به کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم خدمات می دهد.

70 درصد خدمات اورژانس اجتماعی به کودکان اختصاص دارد

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور، اظهار کرد: در حالی که 70 درصد خدمات مورد ارائه در اورژانس اجتماعی کشور به کودکان اختصاص دارد، تنها 2 و نیم درصد تماس های برقرار شده با این سازمان، به موارد کودک آزاری مربوط می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از مردم با اورژانس اجتماعی و خدماتی که ارائه می دهد، آشنا نیستند و این موضوع به محدودیت منابع و امکانات سازمان بهزیستی برای تبلیغ و معرفی این مراکز به مردم باز می گردد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی از هر یک هزار کودک 15 تن در معرض خشونت و بدرفتاری قرار دارد و از هر 10 هزار کودکی که مورد کودک آزاری واقع می شود، تنها 40 تا 45 مورد آن به مراجع ذی‌ربط گزارش داده می‌شود.

افزایش دو برابری حقوق مددکاران اجتماعی بهزیستی در سال 97

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بنا داشتیم که حقوق مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی کشور را در سال 96 به میزان 50 درصد افزایش دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله افزایش دو برابری حقوق مددکاران اجتماعی در سال 96 به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز محقق نشد از این رو در نظر داریم این مبلغ را از محل بودجه سازمان بهزیستی کشور در سال 97 تامین کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: به محض تعیین نهایی و تصویب بودجه سال 97 برای سازمان بهزیستی کشور، موضوع افزایش حقوق مددکاران اجتماعی بهزیستی تعیین تکلیف می شود.

افزایش مشکلات معلولان با حذف سهمیه طرح ترافیک

حسین نحوی نزاد معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سلب امکاناتی نظیر طرح ترافیک از معلولی که شاید با استفاده از ماشین خود معیشت زندگی اش را تامین می کرد باعث افزایش مشکلات آنها می شود.

وی اظهار کرد: شهرداری ها و مراکز خدمات شهری موظف به ارائه خدمات به سایر شهروندان هستند و در این میان باید مانند سایر کشورهای دنیا به شهروندان با نیازهای ویژه همچون معلولان توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری ها و مراکز ارائه خدمات شهری باید در نظر داشته باشند که نیاز شهروندان با شرایط خاص مثل معلولان، سالمندان و افرادی از این دست را در طرح ها و برنامه ریزی های خود فراموش نکنند.

سوء استفاده از عنوان بهزیستی برای دریافت کمک‌های نقدی

سیدمحمدرضا هاشمی‌نیا مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اخیراً شاهد تکرار سوء استفاده از عنوان بهزیستی، توسط برخی اشخاص تحت عنوان موسسات خیریه شده است و برخی مواقع سوء استفاده‌هایی از مردم در فضای مجازی تحت عنوان موسسات خیریه و مراکزی از این دست صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بهزیستی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی در سطح معابر شهر و درب منازل ندارد و در این خصوص هیچ مجوزی صادر نشده است از این رو به هموطنان عزیز توصیه می‌شود به این‌گونه پیام‌ها اعتماد نکنند.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: گزارش شده است افراد کلاهبردار با صدور قبض و کارت شناسایی با عنوان بهزیستی، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند و نامبردگان ضمن سوء استفاده از عنوان بهزیستی در سطح معابر شهری با مراجعه به درب منازل و مغازه‌ها، مبالغ نقدیِ شهروندان خیّر را به نفع خود جلب می‌کنند،این در حالی است که بهزیستی کشور به عنوان مرجع رسمی، لیست موسسات خیریه مجاز تحت نظارت را بارگذاری کرده است که هموطنان می‌توانند برای آگاهی از وضعیت موسسات خیریه مراجعه کنند.

اختصاص 7 درصد از خدمات بهزیستی در سال 96 به زنان معتاد

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با توجه به آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر از مجموع معتادان کشور، 10 درصد را زنان معتاد تشکیل می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص 7 درصد خدمات بهزیستی در سال 96 ، به حوزه اعتیاد ویژه زنان تحت پوشش این سازمان خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد:سازمان بهزیستی کشوربا توجه به آمار 10 درصدی زنان معتاد،7 درصد از خدمات مورد ارائه خود در سال 96 را به این گروه اختصاص داده بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد:در سال 96 رسیدگی به امور مختلف مربوط به زنان معتاد، جزء اولویت های کاری سازمان بهزیستی کشور قرار داشت و در این راستا تعداد مراکز خدمات دهی و همچنین نوع خدمات دهی به گروه زنان معتاد را توسعه دادیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار