۷۵ هکتار از مراتع کوهستانی غرب مازندران احیا شد.

مسعود جعفرزاده معاون اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: به منظور اصلاح و احیا مراتع کوهستانی ۷۵ هکتار از مراتع حوزه این اداره کل انجام شد.

وی افزود: سطوح تحت عملیات کپه کاری در این مراتع به دلیل خشکسالی‌ های متوالی ونیز چرای مفرط دام از پوشش مناسبی برخوردار نبوده لذا در جهت بهبود وضعیت عرصه از نظر پوشش و استقرار وپایداری گونه‌ های گیاهی خوش خوراک اقدام شده است.

جعفرزاده گفت: میزان اعتبار  مصوب ودر نظر گرفته شده در برنامه موافقتنامه استانی موضوع بهبود واصلاح مراتع در بخش کپه کاری ۱۵۰ میلیون ریال بوده است

معاون اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر افزود: این مراتع در پنج سامانه عرفی در شهرستان‌های رامسر-تنکابن -چالوس - کلاردشت و بخش کجور ضورت گرفت.

جعفرزاده بذور بکار گرفته شده در این مراتع را اسپرس، اگرو پایرون النگاتوم وسکاله اعلام کرد و گفت: بذر‌های تعیین شده سازگاری خوبی با مراتع دارند.

وی افزود: دامداران و مجریان طرح‌ های مرتعداری باید همکاری لازم را در امر قرق این مراتع انجام دهند و تا مدت دو سال از ورود دام به مناطق احیایی جلوگیری نمایند.

 از ۱۹۷ هکتار مرتع موجود در غرب مازندران، ۲۱ درصد مرتع درجه یک و ۵۹ درصد درجه دو و ۲۰ درصد درجه سه محسوب می‌ شود.

انتهای پیام/ م

بازسازی ۷۵ هکتار از مراتع مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار