چهارمین کنگره اپتومتری ایران به مدت سه روز با حضور پزشکان و متخصصان از سراسر کشور در زاهدان آغاز به کار کرد.

بخشی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  به عنوان کسی که مشکلات جامعه بینایی‌سنجی در سیستان و بلوچستان را از نزدیک مشاهده و درک کرده‌ام، به علما و دانشمندانی که در کنگره حضور دارند پیشنهاد می‌کنم اگر چنانچه دانش عمومی را که می‌تواند در شناسایی به‌موقع مشکلات بینایی کمک کند، از معلمان و والدین کودکان مخصوصاً مربیان بهداشت مدارس و رابطان بهداشت هم در این همایش دعوت کنند.

دکتر بخشی بابیان اینکه افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به بیماری‌های چشمی نقش مهمی در درمان به‌موقع دارد، ادامه داد: مشکل شایعی که در این استان وجود دارد، مشکل "تنبلی چشم" است، اما هنوز مربیان و والدین ما اطلاعات کافی در زمینه این مشکل را ندارند.

وی افزود: اگر این اطلاعات به سطح عامه مردم منتقل شود به یک هدف بزرگ دست پیداکرده‌ایم بنابراین لازم است تا مربیان مدارس و همچنین والدین در کنگره‌ها و همایش‌های مرتبط دعوت کرد تا سطح دانش عمومی جامعه افزایش یابد.

دکتر صحرایی مدرس دانشگاه شهید بهشتی تهران  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: برخلاف وضعیت جغرافیایی استان سیستان بلوچستان دارای کادر علمی و اساتید بسیار خوبی است که تمامی امکانات تشخیصی و درمانی را داراست و از این لحاظ در سطح بالایی قرار دارد .

وی گفت:یکی از شایع ترین بیماری های چشمی مردم سیستان و بلوچستان آب مروارید,است که با ارائه خدمات مطلوب و دسترسی مناسب بسیاری از این موارد به خوبی مدیریت شده و پیشگیری صورت گرفته است .

شرکت ۲۰۰ نفر و انتخاب ۴۰ مقاله

دبیر علمی چهارمین کنگره اپتومتری ایران نیز در این مراسم گفت: امسال سعی کردیم در ارائه مقالات و سخنرانی‌ها از مباحث کاربردی استفاده کنیم تا شاهد خروجی بهتر و بیشتری باشیم.

دکتر سید رفیع حسینی بابیان اینکه ۲۰۰ نفر در این کنگره از سراسر کشور شرکت کرده‌اند، ادامه داد: ۴۰ مقاله براساس داوری‌های انجام‌شده برای ارائه سخنرانی در این سه روز انتخاب شده است.

وی به محور‌های این کنگره اشاره کرد و گفت: تصویربرداری از چشم، لنز‌های تماسی و اخلاق حرفه‌ای از جمله محور‌های این کنگره است که شرکت‌کنندگان مقالات خود را در این موضوعات به دبیرخانه کنگره ارائه دادند.

دبیر علمی چهارمین کنگره اپتومتری ایران افزود: امسال برای اولین بار مباحث روانشناسی و روانشناختی که در درمان و نحوه ارتباط با بیمار بسیار مؤثر است به در موضوعات و محور‌های این کنگره اضافه کردیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار