رئیس‌جمهور فرانسه ضمن دفاع از فروش تسلیحات نظامی به ائتلاف سعودی از برگزاری کنفرانسی با موضوع جنگ یمن به میزبانی این کشور خبر داد.

دفاع مکرون از فروش تسلیحات نظامی فرانسه به ائتلاف به سرگردگی عربستان در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه از فروش سلاح‎‌های این کشور به ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن دفاع کرد. او همچنین درباره وضعیت انسانی در یمن ابراز نگرانی  و اعلام کرد در تلاش است تا پیش از تابستان کنفرانسی به میزبانی فرانسه با محوریت جنگ یمن برگزار کند.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اعلام کرد: پاریس تا پیش از تابستان کنفرانس مشترکی برای پرداختن به اقدامات صورت گرفته در یمن و نیز اقداماتی که باید صورت بگیرد، برگزار خواهد کرد.

فروش سلاح فرانسه به ائتلاف سعودی سبب افزایش فشارها بر رئیس جمهور این کشور برای توقف فروش سلاح شده است. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 75 درصد از مردم فرانسه خواستار توقف صادرات سلاح این کشور به عربستان سعودی و امارات از سوی امانوئل مکرون هستند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: از زمان آغاز جنگ در یمن، فرانسه یک روند خاص را در پیش گرفته است که در آن فروش تمام تجهیزات نظامی به صورت موردی بررسی می‌شوند. مبنای بررسی براساس معیارهایی است که منعکس‌کننده احترام به قوانین بین‌المللی و خطر آسیب به جمعیت غیرنظامی است. فرانسه سومین کشور بزرگ صادرکننده سلاح است و عربستان و امارات را دو خریدار بزرگ تسلیحات نظامی خود می‌داند.

اظهارات مکرون در پایان سفر رسمی سه روزه ولیعهد عربستان به فرانسه صورت گرفت. امضای پیش نویس توافقنامه‌ای به ارزش 18 میلیون دلار میان شرکت‌های فرانسوی و سعودی از دستاوردهای سفربن سلمان به فرانسه عنوان شد. 

همچنین همزمان با سفر ولیعهد عربستان به فرانسه یک گروه حقوق بشری از او به دادگاهی در پاریس شکایت کرد. این گروه حقوق بشری بن سلمان را به همدستی در جنایات صورت گرفته در یمن متهم کرد و او را مسئول حملات علیه غیرنظامیان یمنی دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار