معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس گفت: یک میلیارد تومان تسهیلات غیر بانکی به خانواده‌های نیازمند در استان فارس اعطا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس با گرامیداشت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و همچنین گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل و افتتاح حساب ۱۰۰ اظهار کرد: در سیل سال ۹۵ بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی و بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن در بافت فرسوده شهری استان فارس آسیب دید.

وی با بیان اینکه برای کل این واحد‌ها تسهیلات و کمک بلاعوض تامین شده است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۱ واحد اکنون به مرحله ساخت سقف رسیده و به اتمام کار نزدیک شده است.

نصیری گفت: در حوزه بازسازی و مسکن روستایی سالانه ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی، و تسهیلات این طرح با ضمانت زنجیره‌ای به روستاییان ارائه می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به ایمن سازی ۲۲۵ هزار واحد مسکونی در استان افزود: ۵۴ درصد از واحد‌های مسکونی فارس ایمن سازی و مقاوم سازی شده است، مابقی واحد‌های غیر ایمن نیز امسال مقاوم سازی خواهد شد.

وی به ساخت مسکن برای ۱۹۷ خانوار روستایی دارای بیش از ۲ معلول در استان فارس و پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی این واحد‌ها اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۷۰ درصد خانوار‌ها نیز در واحد‌های مسکونی که ساخته شده ساکن هستند و امسال نیز باید برای ۱۸۱ خانوار دارای معلول خانه ساخته شود.

انتهای پیام/ن

اعطای ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات غیر بانکی به خانواده‌های نیازمند

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.