مرکز اتیسم امید فردا صبح امروز با حضور مسئولان استانی در قم افتتاح شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  مرکز اتیسم امید فردا ،صبح امروز با حضور رضا سیار فرماندار قم، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از خیرین و خانواده‌های کودکان مبتلا به اتیسم افتتاح شد.

در این مراسم، مدیر خانه اتیسم امید فردا با اشاره به مهم‌ترین معضل بیماری اتیسم در کشور اظهار داشت: عدم اطلاع و آگاهی کافی از ویژگی‌های بیماری اتیسم سبب شده تا درمان و کنترل این بیماری در بین خانواده‌های ایرانی با روند کند و دیر به هنگام صورت گیرد.

 خلیلی با تاکید بر وظایف و رسالت‌های مهم تیم متخصص اتیسم در کشور افزود: وظیفه مهم و اساسی متخصصان حوزه اتیسم این بوده که اطلاعات و آگاهی‌های لازم در مورد این بیماری را به مردم و جامعه داده تا اطلاع دقیق و بدون مبهمی از این بیماری در بین آحاد جامعه ایجاد شود.

وی با بیان ضرورت غربال‌گری‌های مستمر در مسئله اتیسم عنوان کرد: متخصصان این مرکز به‌صورت مستمر غربال‌گری از کودکان استان در مقاطع زمانی متفاوت انجام می‌دهد تا از این طریق مبتلایان به اتیسم را در سنین پایین شناسایی و مراتب کنترل و درمان خود را عملیاتی کند، تاکنون دو مرحله غربال‌گری درباره اتیسم در استان قم انجام و افراد مبتلابه مراکز بهزیستی استان معرفی‌شده‌اند.

مدیر خانه اتیسم امید فردا ادامه داد: بعد از معرفی افراد مبتلا به اتیسم به مراکز بهزیستی استان مراتب درمان و کنترل این بیماری در قالب بازی‌درمانی، گفتاردرمانی و راهکارهای دیگر برای کنترل و بهبود این بیماری صورت می‌گیرد.

خلیلی خاطرنشان کرد: اگر علائم بیماری اتیسم در سنین زیر 5 سالگی شناسایی و کنترل شود کودک می‌تواند در آینده وارد مدرسه شده و به روال زندگی اجتماعی خود در جامعه به‌صورت طبیعی ادامه دهد، سنین 2 تا 5 سال بهترین زمان برای مراجعه به مراکز اتیسم برای تشخیص و کنترل کودکان مبتلابه اتیسم است.

گفتنی است از 14 تا 22 فروردین‌ماه هفته گرامیداشت بیماری اتیسم در ایران نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ت

عدم آگاهی ازعلائم بیماری اتیسم سبب روند کند درمان این بیماریست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار