مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات طراحی شهری طرح یکپارچه اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار مدیر و کارکنان مدیریت  معماری و شهرسازی گفت : تصویب انتقال پادگان لشگر 64 ارومیه به خارج از محدوده شهری در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، شروع مطالعات طراحی شهری اراضی پادگان و اصلاح محدوده شهر ارومیه از رخدادهای قابل توجه حوزه معماری و شهرسازی استان در سال گذشته بود .

ابراهیم مبارک قدم تصریح کرد : مطالعات طراحی شهری طرح یکپارچه اراضی پادگان لشگر 64 ارومیه با حفظ و احیا ساختمان های قدیمی پادگان و عناصر طبیعی و فضای سبز به عنوان قلمروهای عمومی در حال تدوین است .

وی با بیان اینکه استفاده از منابع استانی در مطالعات طرحهای جامع امکان پذیر شده ادامه داد : انجام مطالعات طرح جامع سردشت و تجدید نظر در طرحهای توسعه شهری که افق برنامه ریزی آنها به اتمام رسیده است در اولویت برنامه های کاری این مدیریت باشد .

مبارک قدم بر برخورد جدی و به موقع با ساخت و سازهای غیرمجاز شهری تاکید کرد و افزود : موضوع بررسی مالکیت اراضی دولتی در مطالعه طرحهای شهرسازی استان جهت رفع نیازهای شهروندان و تامین خدمات عمومی جدی گرفته شود .

 وی همچنین بر حفظ محدوده قانونی شهرها جهت رشد و توسعه موزون شهرها ، امکان خدمات رسانی مطلوب تر به داخل محدوده شهرها و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی تاکید کرد وافزود:راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرحهای توسعه و عمران ( جامع ) ، طرح تفصیلی ، طرحهای معماری و طراحی شهری ، طرحهای ویژه ، شهرک ها و شهرهای جدید ، راهبری و نظارت بر اجرای آئین نامه های مربوط به نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه عمران محلی و ناحیه ای منطقه ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری کشور و همچنین استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها از مهم ترین وظایف مدیریت معماری و شهرسازی است .

مبارک قدم افزود : این مدیریت عهده دار وظایف دبیرخانه های کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و کمیسیون ماده 5 در استان است و لازم است در سال مزین به حمایت و تولید کالای ایرانی و رونق فضای کسب و کار پرونده های کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و صدور مجوز احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها بروز رسانی و در حداقل زمان انجام گیرد

انتهای پیام/ح

انجام مطالعات طراحی شهری اراضی پادگان لشگر 64 ارومیه

برچسب ها: اخبار اجتماعی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.