اتوبوس‌های تهران در حال کمتر و گرانتر شدن/ استفاده از حمل و نقل عمومی سخت تر می‌شودبا توجه به اینکه اقدامات مناسبی برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده پایتخت صورت نگرفته و تعداد این وسایل رو به افزایش است، باید منتظر کمتر و گرانتر شدن اتوبوس‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهروندان تهرانی معمولا پس از پایان تعطیلات عید نوروز منتظر گرانی قیمت کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس هستند. افزایش قیمتی که ارتباطی با افزایش قیمت سوخت ندارد و حتی اگر سوخت ارزان هم شود، معمولا شاهد افزایش کرایه‌ها هستیم.

امسال بر اساس پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران قرار است نرخ حمل و نقل عمومی بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد.

به صراحت می توان گفت افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی و بی آر تی تهران غیر کارشناسی و خارج از هدف گذاری‌های اسناد بالادستی است.

بر اساس ضوابط و برنامه ششم توسعه مقرر شده است تا استفاده از وسایل نقلیه عمومی به حداکثر و استفاده از وسایل شخصی در همه شهرها به حداقل برسد. البته قانونگذار برای رسیدن به این منظور ایجاد زمینه‌های لازم از جمله توسعه ناوگان حمل و  نقل عمومی و کاهش هزینه سفرهای درون شهری با استفاده از وسایل نقلیه عمومی را نیز در دستور کار مجریان قرار داده است.

این در حالیست که با تصویب این پیشنهاد نرخ تاکسی‌ها در کوتاهترین مسیرها  حداقل به بیش از 20 هزار ریال و نرخ بی آرتی از 5 هزار ریال حداقل به 5 هزار و 500 ریال و از 8 هزار ریال به 8 هزار و 800 ریال تا 9 هزار و 200 ریال خواهد رسید.

در همین حال با توجه به اینکه قرار نیست این افزایش قیمت به افزایش کیفیت خدمت رسانی منجر شود و  صف‌های طویل ایستگاه‌های بی آر تی در  ساعات پیک تردد و تراکم آزار دهنده داخل اتوبوس‌های شهری همچنان به قوت خود باقی است. این شرایط به گونه‌ای است که نه تنها شهروندان را به استفاده از وسایل نقیله عمومی ترغیب نمی‌کند، بلکه اکثر آنان را به استفاده از وسایل شخصی سوق خواهد داد.

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه لایحه افزایش نرخ بلیت اتوبوس و تاکسی همین امروز(چهارشنبه) به شورا فرستاده شده است، گفت: باید در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد و مشخص شود چرا این مقدار افزایش نرخ پیشنهاد شده است و سپس با صنف تاکسیرانی نیز صحبت می‌کنیم.

به گفته وی تصمیم گیری در این زمینه منوط به شرایطی است که این افزایش نرخ دلیل منطقی داشته باشد.

با توجه به اعلام مسئولان و آمارهایی که رئیس سازمان اتوبوسرانی از تعداد اتوبوس‌های فرسوده و عدم جایگزینی آن‌ها می‌دهد، باید شاهد کمتر و گرانتر شدن اتوبوس‌ها در سال 97 باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من خودم طرح یه اتوبوس دو طبقه دادم که قیمتش نصف بی آر تیا بود و ظرفیتش از اونام بیشتر بود و حتی پیرمرد 90 ساله هم راحت میتونس بره طبقه بالاش ولی هر چی گفتم و قبول نکردن و گفتن فقط بی ار تی میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
محسني
۱۹:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
تاكسي جايگزين اتوبوس شد و مردم مشخص است از تاكسي استقبال نمي كنند و با خودروي شخصي خودشان تردد مي نمايند و از عوامل اصلي گسترش ترافيك و آلودگي هوا همين موارد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
بعد میگن چرا هوا آلودست و بارندگی کم شده!!!
Germany
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
المان روز های الوده رایگان هست قرار بود رایگان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
یعنی ارزونی در کار نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
یعنی ارزونی در کار نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
خدایا خودت کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
علی برکت رو بگید تا بریم ب استقبال گرون شدن سرویس حمل ونقل عمومی.علی برکت اللههوررا گرونتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
با سلام به جاي اينكه براي رفع آلودگي هوا حمل و نقل رايگان يا با اندكي هزينه باشد تا ملت از ماشين هاي شخصي استفاده نكنند تازه هر روز هم مترو را گرانتر مي كنيد هم اتوبوس را چرا ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۵:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
((به صراحت می توان گفت افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی و بی آر تی تهران غیر کارشناسی و خارج از هدف گذاری‌های اسناد بالادستی است.)) من یه راننده تاکسی هستم خرج تاکسی و زندگی مگه فقط افزایش سوخت هست از شیر مرغ تا جون آدمی زاد (دیه) گرون میشه اونم چند بار در سال ولی کرایه تاکسی 1 بار در سال بعد شما مینویسی غیر کارشناسی اول سال 96 تخم مرغ چند بود الان چنده ولی کرایه تاکسی همون قیمت اول سال 96 مونده و هنوز گرون نشده بقیه اجناس هم همین طور
اول سال 96 کرایه ها زیاد شد بعد کرایه خونه سر به فلک گزاشت این 10 درصد زیاد شدن کرایه و بعد 60 تا 70 درصد زیاد شدن بقیه کالاها غیر کارشناسی هست برادر من
خداییش 1 ماه بیا جای من کارکن خرج 4 نفر رو هم بده ببینم چطوری میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
یعنی چی استفاده از حمل و نقل عمومی سخت تر میشه
آخرین اخبار