منابع روسی از دیدار هفته آینده مقامات ارشد این کشور و سازمان ناتو برای بررسی تحولات اخیر سوریه خبر دادند.

نشست هفته آینده مقامات روسیه و ناتو درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، روزنامه روسی کامرسانت گزارش داد مقامات ارشد روسیه و ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، هفته آینده در نشستی به بررسی تحولات اخیر سوریه  خواهند پرداخت.

این روزنامه در گزارش خود نوشت این نشست قرار است میان والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه و قائم‌ مقام اول وزیر دفاع و کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده ارشد نیروهای اتحادیه اروپا در ناتو برگزار شود.

این نشست اولین نشست در نوع خود میان این مقامات از سال 2013 خواهد بود. به دنبال پیوستن مجدد کریمه به روسیه در ماه مارس سال 2014، ناتو روابط نظامی خود را با روسیه قطع کرد.

گفته می‌شود این دو مقام برای اولین بار در 14 ماه سپتامبر گذشته با هم گفتگوی تلفنی داشته‌اند. همچنین در تماس تلفنی گراسیموف و اسکاپاروتی در 21 ماه مارس، دو طرف برای برگزاری دیدار در نیمه دوم ماه آوریل به توافق رسیدند. تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره مکان برگزاری دیدار مقامات روسیه و ناتو منتشر نشده است.

روابط میان روسیه و ناتو اخیرا دچار اختلاف شده است. در 27 ماه مارس ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد این سازمان تاییدیه مربوط به هفت نفر از کارکنان روسیه را پس گرفته است. این اقدام ناتو در واکنش به مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس صورت گرفت.

به دنبال افزایش تنش‌ها در سوریه طی هفته‌های اخیر، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد در صورتی که شورای امنیت در خصوص حوادث سوریه اقدامی نکند، آمریکا آماده است تا در این زمینه اقدام کند. گمانه‌زنی‌های مسکو حاکی از آن است که حملات شیمیایی اخیر در سوریه از سوی معارضان سوری و با هدف جلوگیری از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار