دادگاهی در میانمار هفت افسر و نظامی ارتش را به اتهام کشتن ۱۰ مسلمان روهینگیایی در سال گذشته طی احکامی جداگانه به حبس و کار سخت محکوم کرد.

حکم دادگاه میانمار برای افسرانِ جنایت‌کار ارتش این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دادگاهی در میانمار هفت افسر و نظامی ارتش میانمار را به اتهام کشتن 10 نفر از مسلمانان روهینگیایی در سال گذشته طی احکامی جداگانه به 10 سال زندان و کار سخت محکوم کرد.

این نخستین پیگیری قضایی پس از بحران کشتار و آوارگی اقلیت مسلمان روهینگیایی در میانمار است که براساس آن دادگاهی در این کشور تعدادی از نظامیان میانماری را به «کشتار جمعی» محکوم می‌کند.

قتل عام 10 نفر از مسلمانان روهینگیایی در روستای «ایندین» ایالت راخین در روز دوم سپتامبر سال گذشته میلادی تنها جنایاتی است که این گروه از نظامیان میانماری به آن اعتراف کردند.

این دادگاه در پشت درهای بسته، بدون حضور خبرنگاران و بدون توجه به درخواست های نهادهای بین المللی برای بررسی مستقل پرونده، برگزار شد. طبق شهادت روستاییان و بستگان قربانیان، این نظامیان 10 نفر از مردان روهینگیایی را به طور گروهی اعدام کرده و اجساد آنها را در یک گور جمعی دفن کردند.

ارتش و گروه های بودایی افراطی با عملیات سرکوب و کشتار گسترده روهینگیایی‌ها در ایالت راخین میانمار که از اوت 2017(شهریور96) آغاز شده، هزاران نفر را کشته و افزون بر 700 هزار نفر را آواره کرده‌اند. سازمان ملل و نهادهای مدنی، ارتش میانمار را به نسل کشی و پاکسازی نژادی متهم کرده و نظامیان این کشور را بدترین ارتش جهان نامیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
باید اعدامشون کنند
آخرین اخبار