مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه درباره اقدامات خشونت‌آمیز علیه کودکان در غزه هشدار داد.

ابراز نگرانی یونیسف از اقدامات خشونت آمیز علیه کودکان غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گیرت کاپلاره» مدیر منطقه ای یونیسف ( صندوق کودکان ملل متحد) در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا با ابراز نگرانی از وضع کودکان غزه اعلام کرد تمامی طرف ها باید برای حفاظت از جان کودکان این منطقه احتیاط کنند.

وی در بیانیه ای اظهار کرد: «ضروری است تمامی طرف های درگیر اول از همه به حفاظت از کودکان بپردازند. کودکان هرگز نباید هدف اقدامات خشونت آمیز قرار گیرند.» وی همچنین افزود در ده روز گذشته سه کودک جان خود را از دست دادند و ده ها کودک نیز به شدت زخمی و مجروح شدند.

کاپلاره با اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزهای اخیر تاکید کرد در جریان چنین اقدامات خشونت آمیزی شرایط دشواری برای کودکانی که در این منطقه زندگی می کنند، ایجاد می شود. وی همچنین گفت حدود یک چهارم کودکان غزه (حدود 250 هزار کودک) به دلیل آسیب های پیشین نیازمند حمایت های روانی هستند. نماینده یونیسف همچنین اظهار کرد نرخ بیکاری در میان جوانان نوار غزه به 60 درصد افزایش یافته است.

نوار غزه در روزهای اخیر شاهد برگزاری راهپیمایی بازگشت فلسطینی ها به سمت سرزمین های اشغالی و هجوم وحشیانه عناصر صهیونیستی به آنها بود. در دو هفته اخیر دست کم 30 فلسطینی در جریان اقدامات خشونت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند.

رژیم صهیونیستی از سال 2007 تاکنون با اعمال محدودیت های وارداتی و صادراتی به این منطقه، نوار غزه را تحت محاصره شدید قرار داده است.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی یونیسف درباره اوضاع کودکان غزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار