سومین گروه روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف کمک به زلزله زدگان به کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این گروه از روانشناسان دوره دیده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چهار تیم دو نفره برای انجام مداخلات روانی اجتماعی به مدت دو هفته به مناطق زلزله زده کرمانشاه، اعزام شدند.

وی افزود: این گروه با هدف شناسایی بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی، آموزش شیوه‌های مدیریت استرس، کاهش نشانه‌های استرس و پیشگیری از پیشرفت نشانه‌های بیماری به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

همتی هدف از آموزش حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا و حوادث غیر مترقبه را راهنمایی و آشنایی با مداخلات روانی اجتماعی پیش، حین و پس از حادثه و آشنایی با عوارض ناشی از حوادث طبیعی، غیر طبیعی و واکنش‌هایی اعلام کرد که افراد پس از حادثه نشان می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که گروه‌های آسیب پذیر از جمله کودکان، زنان و سالمندان، در شرایط بحران در معرض خطر بیشتری قرار دارند، تاکید کرد: شناسایی و مداخله روانی اجتماعی برای این گروه‌ها اولویت بیشتری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه مداخلات روانی اجتماعی برای افراد آسیب دیده، پس از غربالگری به صورت گروهی، از سوی تیم‌های سلامت روان انجام می‌شود، گفت: پیگیری برای افراد آسیب دیده باید به مدت شش ماه تا یک سال بر اساس نیاز انجام شود.
انتهای پیام/ر

اعزام روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منطقه زلزله زده کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار