عضو کمیسیون بهداشت و درمان از بررسی چگونگی روند پیشرفت سیستم یکپارچه سلامت با حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان خبر داد.

روند پیشرفت سیستم یکپارچه سلامت با حضور مسئولان مربوطه بررسی شدمحمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، رئیسی معاون بهداشتی، جانبابایی معاون درمان، موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت و مسئولان فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و درمان امروز به منظور ارائه گزارشی درباره چگونگی روند پیشرفت سیستم یکپارچه سلامت (سامانه سیب) در این نشست حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر مباحث بر روی موضوعات پزشک خانواده، پرونده سلامت و الکترونیک بود، اکنون در روستاها و قسمت اعظم کشور جمعیتی بالغ بر 64 میلیون نفر زیر نظر سیستم یکپارچه بهداشت (سیب) هستند.

امینی‌فرد تصریح کرد: از لحاظ تشکیل پرونده سلامت به موجب برنامه ششم توسعه ما در پایان سال دوم طبق برنامه پیش رفته‌ایم، اما برای آنکه بتوانیم کل برنامه را پیاده کنیم باید یک سیستم اطلاعات یکپارچه تشکیل شود تا اطلاعات برخط ایرانیان از زمان جنینی تا زمان فوت تشکیل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: اکنون تنها اطلاعات افراد در سطح بهداشتی است که باید ترکیبی از بهداشتی و سطوح بالاتر منطبق بر سیستم HIS بیمارستانی باشد که این موضوع تا پایان سال سوم برنامه ششم تکمیل شود.

وی اظهار کرد: گزارشات ارائه شده درباره سیستم بهداشت، درمان و بیمه‌ای بیانگر عزم وزارت بهداشت برای پیش بردن این سیستم است و اکنون می‌توان با اعلام آمادگی وزارت ارتباطات سیستم یکپارچه اطلاعات را راه‌اندازی کرد.

نماینده مردم ایرانشهر بیان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان می‌خواهد اجزای برنامه ششم توسعه را مطابق زمانبندی پالایش و نظارت کند این جلسه هم برای اعمال نظارت در حوزه سلامت برگزار شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار