عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی از بررسی کیفیت بنزین و تأثیر آن بر آلودگی کلانشهرها خبر داد.

کیفیت بنزین با حضور مدیر عامل پالایشگاه نفت بررسی شدقاسم ساعدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور صادق‌آبادی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پالایش نفت ایران، مسئولان مرکز پژوهش‌های سنجش، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست در نشست امروز این کمیسیون برای بررسی کیفیت بنزین و تأثیر آن در آلودگی آن بر کلانشهرها خبر داد.

وی ادامه داد: صادق‌آبادی گزارشی از آخرین دستاوردها و روند اجرایی پالایشگاه‌های کشور در این جلسه ارائه کرد و در ادامه به ابهامات و نقدهای نمایندگان درباره بنزین پاسخ داد.

ساعدی اظهار کرد: با توجه به شاخصه‌های کیفی در جایگاه‌های سوخت باید بر اساس استاندارد ملی و یورو 4 در کلانشهرها میزان سولفور زیر 50 باشد اما اکنون در برخی از جایگاه‌ها میزان آن بالاتر از این مقدار است و این تعللی است که به وسیله دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان استاندارد به وجود آمده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی ادامه داد: بر اساس قوانینی که به دستگاه‌ها تکلیف شده نظارت حفظ استاندارد یورو 4 بر عهده دستگاه محیط زیست و سازمان استاندارد کشور است. لذا وضعیت سوخت باید از یورو 4 به یورو 5 ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: مدیر عامل پالایشگاه نفت در این نشست قول دادند که تریم 2 و تریم 3 پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا انتهای امسال به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم در بحث بنزین به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار