در جلسه وزیر نیرو با رئیس سازمان صداوسیما، کارگروهی برای تدوین راهبرد‌های فرهنگسازی در زمینه مصرف درست آب تشکیل شد.

تشکیل کارگروه مشترک رسانه ملی و وزارت نیرو/ تاکید بر لزوم فرهنگسازی رسانه‌ای در زمینه مصرف درست آببه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی صداوسیما؛ در جلسه وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه با رئیس سازمان صداوسیما کارگروهی مشترک برای تدوین راهبرد‌های فرهنگسازی در زمینه مصرف درست آب و منابع انرژی و جلوگیری از هدر رفتن این منابع تشکیل شد.

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، در این نشست با اشاره به اینکه آب منبعی برگشت ناپذیر است و باید همه مسئولان کشور نسبت به اهمیت آن حساس باشند؛ گفت: باید برای جلوگیری از هدر رفتن این منبع ارزشمند راهبرد‌های عملی ارائه داد.

وی فرهنگسازی و تأثیر بر افکار عمومی را وظیفه اصلی رسانه‌ملی دانست و گفت: بر این اساس، وظیفه رسانه ملی در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگ سازی درباره مصرف درست آب بسیار سنگین است.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروهی مشترک میان وزارت نیرو و رسانه ملی، از وزارت نیرو خواست تا با مطالعه تطبیقی از کشور‌هایی که شرایط مشابه ما را دارند و آگاهی از الگویی که برای حفظ منابع شان داشته اند، دستمایه تولیدات تلویزیونی و رادیویی را فراهم و مسیر فرهنگ سازی علمی در این زمینه را طراحی و تدوین کنند.

دکتر علی عسکری با تأکید بر ضرورت آبیاری دانش‌بنیان و استفاده از روش‌های نوین مصرف آب برای پیشگیری از هدر رفتن آن گفت: اقناع مردم نیازمند کار مطالعاتی است و وزارت نیرو با ارائه نتایج مطالعات و مشخص کردن اولویت‌ها برای آگاهی بخشی و فرهنگسازی در برنامه‌های صدا و سیما برای تحقق این امر باید تلاش کند.

دکتر اردکانیان وزیر نیرو نیز در این جلسه که با توجه به اوضاع آبی امسال و ضرورت استفاده درست از آب و منابع انرژی در این اوضاع تشکیل شده بود، با تشریح اوضاع آبی کشور در سال جاری گفت: کاهش منابع آبی کشور نسبت به ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

وی افزود: سال آبی ۹۶ -۹۷ یکی از کم آب‌ترین سال‌هاست، ده سال گذشته نیز هر سال از میزان متوسط و معمول بارش باران کاسته شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت این موضوع درکشور از تشکیل کارگروهی در دولت در این زمینه با عنوان سازگاری با کم‌آبی خبر داد و گفت: این موضوع به تمام کشور مربوط می‌شود و وزارت نیرو به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه توفیق یابد.

اردکانیان مدیریت مصرف را در زمینه حفظ منابع آبی موجود بر دیگر موضوعات در زمینه مدیریت تقاضا اولویت داد و گفت: متاسفانه کشور ما از جمله کشور‌های بدمصرف است و باید اول افکار عمومی در این زمینه آگاه شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با رسانه ملی در سال ۱۳۹۵، عملیاتی کردن موضوع حفظ منابع آبی و انرژی و جلوگیری از هدرفتن آن را مستلزم همکاری با رسانه ملی برای فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مردم دانست و خواستار تشکیل کارگروهی مشترک در این زمینه با رسانه ملی شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: تاثیرگذارترین نهاد برای فرهنگ سازی در کشور رسانه ملی است و ما باید در این خصوص از قدرت رسانه ملی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار