کارشناس پلیس‌فتا استان بوشهر سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای، توسط سوءاستفاده‌کنندگان را از مهمترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات دانست.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناس پلیس‌فتا استان بوشهر در راستای آشنایی نوجوانان با فرصت‌ها و تهدیدات فضای‌مجازی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شهیدسهام‌خیام با توجه به توسعه روزافزون فضای‌مجازی در راستای استفاده صحیح از فضای‌مجازی گفت: کاربران اینترنتی باید سواد رسان‌های خود را افزایش داده و سعی کنند با ارتقاء دانش علمی خود در فضای مجازی فعالیت داشته باشند تا بتوانند از فرصت‌های مثبت این فضا استفاده کنند و اسیر دام‌های مجازی نشوند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: این کارشناس، سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای، توسط سوءاستفاده‌کنندگان را از مهمترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات نام برد و از آنان خواست؛ دانش‌آموزان سعی کنند، سیستم‌های رایانه خود و همچنین تلفن متصل به اینترنت آن‌ها فاقد اطلاعات شخصی باشد و به هیچ عنوان، عکس‌های خانوادگی خود را در شبکه‌های موبایلی رد و بدل نکنند، زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها وجود دارد.

وی بسیاری از پرونده‌های این پلیس را مربوط به اتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای‌مجازی دانست و تصریح‌کرد: کاربران با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود نظیر فیلم و عکس در اینگونه کانال‌ها موجب می‌شوند افرادی از این فرصت سوء‌استفاده و نیات مجرمانه خود همچون اخاذی، هتک‌حیثیت، نشراکاذیب را عملی کنند.

این کارشناس سایبری تاکید کرد: دانش‌آموزان به هنگام خرید از فروشگاه‌های مجازی و سایت‌های فروش کالا، حتما آدرس و شماره تلفن واقعی فروشنده اینترنتی را بررسی و نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند و به هنگام خرید اینترنتی حتما از صفحات مراحل انجام شده عکس تهیه کنند.

کارشناس پلیس‌فتا در ادامه اعتیاداینترنتی، افسردگی، بی‌بندوباری و همچنین انتشار فایل‌های خصوصی را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان نام برد و افزود: کاربران باید با برنامه دقیق و مدون در استفاده از فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت نمایند و مراقب باشند تا نه تنها در دام اعتیاد فضای مجازی نیفتند بلکه از مشکلات جسمی و روحی این فضا نیز در امان بمانند.

کارشناس پلیس‌فتا استان‌بوشهر در پایان با اشاره به آدرس سایت پلیس‌فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس‌فتا از دانش‌آموزان درخواست می‌کند در صورت مشاهده با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش نمایند.
انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فتا ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار