عباسی گفت: آنچه مرتضی آوینی در جستجوی آن بود، کسب رضایت خداوند بود و همین هدف باعث پیشرفت کارش شد.

آنچه آوینی می دید برای رضای خدا کار کردن بود/ در زمان جنگ دستیار فیلمبردار بودم.احمد عباسی مدیر تولید مجموعه روایت فتح، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کار با شهید آوینی و ساخت این مجموعه مستند گفت: سال ۷۰ کار را شروع کردیم. تجهیزات را در ماشین می‌گذاشتیم و به سمت منطقه راه می‌افتادیم. من در زمان جنگ دستیار فیلمبردار بودم و سال ۷۰ که کار شروع شد، مسئولیت مدیر تولید را به من واگذار کردند. احساس مسئولیت و تکلیفی که برعهده شهید آوینی بود و همچنین خلأ فرهنگی که در آن زمان احساس می‌شد، او را بر آن داشت که جلسه‌ای با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشد. مقام معظم رهبری در آن جلسه از توانمندی، هوشمندی و نگاه حرفه‌ای شهید آوینی بسیار تعریف و تمجید کردند و از او خواستند که کار تولید روایت فتح را مجدد آغاز کند.

وی افزود: شهید آوینی پیرو دستور مقام معظم رهبری، از کسانی که می‌دانست کارشان را بلدند و خوب انجام می‌دهند، دعوت به کار کرد. در زمان جنگ گروهی نبود که بخواهد تولید فیلم یا مستند جنگی داشته باشد. فقط یک واحد مرکزی خبر بود و بقیه گروه‌ها درباره جنگ کاری انجام نمی‌دادند. در واقع یک کاستی در زمینه آثار و تولیدات جنگی احساس می‌شد.

مدیر تولید مجموعه مستند روایت فتح بیان کرد: شهید آوینی برای ساخت روایت فتح از کسانی دعوت به همکاری کرد که از نظر تخصصی رتبه خیلی عالی نداشتند؛ اما با کار هم بیگانه نبودند. اخلاصی که بچه‌ها داشتند موجب شد، در عین کمبود امکانات، کار بزرگ و باعظمتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی منیت‌ها را کنار گذاشته بود، گفت: چیزی که مرتضی آوینی در جستجوی آن بود، کسب رضایت خداوند بود. این اعتقاد او تا عمق جانش نفوذ کرده بود و همین هدف باعث پیشرفت در کارش شد.

عباسی در پایان، درباره امکانات، نحوه تصویربرداری، ضبط صدا و تولید روایت فتح اظهار داشت: صدابردارانی که کار جنگ می‌کردند، از ضبط ناگرو استفاده می‌کردند. دوربین اکلر بود که فیلمبرداران با آن سخت مشکل داشتند. فیلم در دوازده دقیقه تمام می‌شد و باید دوباره آن را شارژ می‌کردند تا بتوانند کارشان را انجام دهند. شرایط عادی نبود؛ یک وقت هست که کاری را در شرایط عادی در ده تا دوازده دقیقه انجام می‌دهی، اما کار در آن روز‌ها همراه با تیر، تفنگ، اسلحه و مقابل دشمن انجام می‌شد. رزمنده‌هایی که هرکدام کار خودشان را انجام می‌دادند به خاطر سر و صدای محیط در شرایط خیلی سختی به سر می‌بردند. در آن زمان باید سریع دوربین را شارژ می‌کردی و کار را به انجام می‌رساندی.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.