معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: معتادان بهبود یافته که حداقل یک سال از مدت پاکی آنان گذشته باشد، تسهیلات اشتغالزایی دریافت می‌کنند.

زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: افرادی که شرایط به کارگیری آنان در مشاغل مختلف با گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهی کسب و کار فراهم شده است، می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از بهزیستی دریافت کنند.

به گفته غلامرضایی، پارسال سقف وام‌ها بسته به شرایط باز پرداخت فرد و سایر شاخص‌های ارزیابی شغلی از ۵ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، بهزیستی ۸۰ نفر از معتادان بهبود یافته را بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی آماده سازی شغلی برای اخذ تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی کرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اضافه کرد: همچنین پارسال شرایط اشتغال ۳۰ معتاد بهبود یافته درشرکت‌های صنعتی فراهم شده است.

غلامرضایی گفت: از مهمترین مشکلات در گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به مصرف مواد مخدر حمایت نکردن خانواده ها، گروه همسالان، محیط و نداشتن شغل است و برای اینکه دایره شغلی معتادان بهبود یافته روز به روز گسترش یابد، بهزیستی سیاست تشویقی پرداخت بیمه‌های خویش فرمایی آن‌ها را نیز در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: مراکز اقامتی و درمان و همچنین مراکز کاهش آسیب تحت نظارت این سازمان با پرداخت کمک هزینه درمان برای معتادان بی بضاعت امکان ورود به چرخه درمان و مراقبت‌های بعد آن را برای معتادان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

پرداخت ۲۰ میلیون تسهیلات به معتادان بهبود یافته در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.