مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: چنانچه کالای خارجی که مشابه داخلی آن موجود است، خریداری شود بودجه آن پرداخت نمی‌شود.

به نیروهای مسلح بخشنامه شده که فقط محصولات داخلی خریداری شودبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت 110 شهید شاخص نیروهای مسلح که  پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 21 فروردین در تالار خلیج فارس مجموعه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید ببینیم شهدا در اندیشه، تفکر، اخلاق و رفتار چگونه بودند و عملکرد آنها در دفاع مقدس مانند شهید صیاد چگونه بوده و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی ادامه داد: شهید صیاد در اندیشه و عمل انسانی بود که به قرآن، اسلام، قران و سنت رسول‌الله و سیره ائمه اطهار اعتقاد داشت و فرمایشات آنها را سرلوحه کار خود قرار می‌داد و علاوه بر این در اخلاق و رفتار انسانی نیز مردم‌دار و مردم‌یار بود.

وی درباره اقدامات نیروهای مسلح برای تحقق شعار سال گفت: یکی از کلیدی‌ترین و شاید اصلی‌ترین بحث اقتصاد مقاومتی شاخصه‌ای است که مقام معظم رهبری در سخرانی خود در مشهد مقدس ایراد فرمودند و آن این است که مردم ما کالای ایرانی مصرف کنند.

صفوی با تاکید به این موضوع که باید تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت شود، افزود: حمایت باید به نحوی باشد که کالاهای ساخته شده ایرانی که مشابه خارجی دارد از نظر کیفیت و قیمت با آن قابل مقایسه باشد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی با بیان این که نقش سازمان استاندارد در این موضوع حائز اهمیت است، ادامه داد: به عنوان مثال اگر این سازمان فعال بود استانداردی مشخص می‌کرد تا خودرو داخلی و خارجی در یک کیفیت باشند.

وی نیروهای مسلح را جمعیت بزرگی در کشور دانست و افزود: در این راستا و برای حمایت از کالای ایرانی دستورالعملی صادر شده تا هیچ کالای خارجی خریداری نشود و در صورت خرید بودجه آن پرداخت نمی‌شود.

صفوی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر نیروهای مسلح، کارمندان دولت و خانواده آنها کالای ایرانی مصرف کنند نقطه تحولی در حمایت از کالای ایرانی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۱:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
دوربین دیجیتال برای ثبت گذارشات عملکردی یکی از لوازم اساسی نیروهای مسلحه میشه بگید معادل ایرانی یک دوربین دیجیتال ساده چیه
آخرین اخبار