دادستان زنجان گفت: رهاسازی فاضلاب شهری و صنعتی، باغات و زمین‌های کشاورزی اطراف زنجان و رودخانه زنجانرود را به شدت آلوده می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حجت الاسلام والمسلمین مظفری دادستان عمومی و انقلاب زنجان خواستار اقدام سریع در زمینه جلوگیری از رهاسازی فاضلاب شهری به باغات اطراف شهر زنجان و رودخانه زنجانرود شد و گفت: رهاسازی فاضلاب شهری و صنعتی، باغات و زمین‌های کشاورزی اطراف زنجان را به شدت آلوده کرده و خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری دادستان زنجان در نامه‌ای به شهردار زنجان نوشته است: با گذشت دوسال از هشدار و نامه این مرجع خطاب به شهرداری و دیگر ادارات و شرکت‌های خدمات رسان مربوطه، همچنان فاضلاب شهری اعم از خانگی، صنعتی و سطحی به سمت حاشیه شهر زنجان و باغات اطراف و نهایتا رودخانه زنجانرود رها می‌شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: این اقدام، به شدت محیط‌های اطراف و زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها را آلوده کرده و علاوه بر تخریب محیط زیست و آلوده کردن منابع آب زیر زمینی و محصولات کشاورزی، سلامتی همشهریان و کسانی را که از محصولات آبخور این مزارع استفاده می‌کنند، تهدید می‌کند و امنیت غذایی آنان را به خطر می‌اندازد.

دادستان زنجان در پایان نامه خود با تعیین ضرب الاجلی پنج روزه خواستار پاسخگویی شهرداری درخصوص اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از رهاسازی فاضلاب و گزارش دلایل عدم رفع این مشکل شده و دستور داده است که در اسرع وقت نسبت به مرتفع کردن مشکل هدایت فاضلاب به باغات جنوب شهر زنجان و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست اقدام و نتیجه به دادستانی زنجان منعکس شود.

در غیر این صورت دادستانی با هدف حفظ حقوق عامه مراتب را با قاطعیت پیگیری و با عاملان کوتاهی برخورد قانونی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ع

ادامه رهاسازی فاضلاب‌های شهری و صنعتی به زمین و باغات اطراف زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.