رئیس حوزه هنری اصفهان گفت:رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: 49 برنامه خاص و بزرگ در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی احمدی‌فر در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: 20 فروردین سال 72 شهید سید مرتضی آوینی به شهادت رسید و متعاقباً تعدادی از هنرمندان حوزه هنری از محضر مقام معظم رهبری درخواست کردند تا این روز را به عنوان روز هنر انقلاب نام‌گذاری کنند که این موضوع اتفاق افتاد و پس از چند سال هنرمندان از مقام معظم رهبری درخواست کردند این روز به هفته هنر انقلاب تبدیل شود و ایشان موافقت کردند.

وی افزود: حوزه هنری محوریت اصلی هفته هنر انقلاب را بر عهده دارد اگرچه مباحث هنری به بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، خصوصی و فرهنگی ارتباط مستقیم دارد اما محوریت این موضوع را حوزه هنری بر عهده دارد، انصافاً حوزه هنری همه ساله و به ویژه در امسال چه در تهران و چه در استان‌ها دیگر تدارک خوبی برای این هفته دیده‌اند.

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: حوزه هنری یک نهاد تخصصی در همه شاخه‌های ادبیات و هنر است، در طی این سال‌ها نیز سعی بر این شده تا حوزه هنری مأموریت‌های خود را به طور دقیق و گسترده به انجام برساند؛ این نهاد تخصصی در حوزه‌هایی مثل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، سینما، مطالعات و ادبیات دفاع مقدس و ... به شکل خاص کار می‌کند.

وی عنوان کرد: در استان اصفهان به خاطر جایگاه خاصی که اصفهان دارد و اصفهان به عنوان دیرینه تمدن ایران و اسلام جایگاه خاصی دارد این مأموریت به حوزه هنری استان اصفهان واگذار شده تا در دو حوزه محوریت حرکت هنری را در کشور بر عهده بگیرد و یکی از این دو حوزه «هنر سنتی» است و حوزه دوم «ادبیات پایداری و دفاع مقدس» است.

احمدی‌فر در رابطه با برگزاری هفته هنر انقلاب بیان داشت: مقدمه کار هفته هنر انقلاب را با تشکیل ستاد این هفته آغاز کردیم، در این رابطه بحث هم‌افزایی دستگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بود و همه اعضای ستاد این موضوع را خواستار بودند، این موضوع نیز مطرح شد که بحث فرهنگ و هنر انقلاب نیز بحثی است که باید در تمام طول سال به آن پرداخته شود.

وی ابراز داشت: افتتاحیه رسمی این هفته نیز از روز 19 فروردین در سالن همایش‌های عمارت سعدی با هفته فیلم انقلاب اسلامی انجام شد؛ با همکاری خانه انقلاب اسلامی و ولایت و کمیته رسانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هفته فیلم انقلاب اسلامی را راه‌اندازی کردیم و در آن 8 فیلم با موضوع انقلاب اسلامی به صورت رایگان اکران و نقد و بررسی می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری اصفهان تأکید کرد: 5 روز ابتدای این هفته در سالن آمفی تئاتر سعدی اکران می‌شود و فیلم «فیلشاه» از شب گذشته به مدت 7 شب ساعت 19:30 به رایگان به اکران در می‌آید و فیلم‌های «لاتاری» و «به وقت شام» هم به صورت رایگان ساعت 10 صبح جمعه به اکران در می‌آید.

وی تصریح کرد: تئاتر صحنه‌ای هر روز در تالار سوره با نام «این ره که می‌روی» با موضوع انقلاب اسلامی و اسلام آمریکایی بدون نیاز به خرید بلیت با طرح سدید به روی صحنه رفته است؛ همچنین هر روز یک تئاتر خیابانی در سه نقطه از شهر اصفهان با موضوعات، انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، مدافعان حرم و... است.

احمدی‌فر خاطرنشان کرد: نمایش‌های «بچه‌های مسجد» برای نخستین بار به منظور پاسداشت سنت حسنه‌ای که می‌توان در مساجد تئاتر اجرا کرد 11 تئاتر در 4 مسجد اجرا دارند و در تلاش هستیم تا پایان سال تعداد زیادی از مساجدی که در استان و شهر اصفهان است را شناسایی کنیم و در آن‌ها تئاترها را به اجرا درآوریم.

وی اذعان داشت: هر روز 6 قطعه سروهای انقلابی به صورت زنده در دو نقطه شهر خیابان آمادگاه و میدان امام اجرا می‌شود، 4 نمایشگاه نیز شامل نمایشگاه‌های نقاشی‌خط، نگارگری، پوستر و کاریکاتور در این هفته افتتاح می‌شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان تشریح کرد: برنامه خاطره گویی نیز در لشکر 14 امام حسین (ع) با رونمایی از 2 جلد کتاب با نام‌های «ممد اوس عباس» و «شکوفه سرخ سیب» رونمایی می‌شود؛ شب شعر به ساعت اصفهان نیز در روز پنجشنبه با حضور سعید بیابانکی در سالن سوره برگزار می‌شود که در این برنامه دو کتاب «نذر سقا» و «لیلو» نیز رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: کارگاه تولید اثر گرافیک با موضوع «نه به کالای خارجی» برگزار می‌شود؛ به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) نیز برگزاری تعزیه اصیل و سنتی در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

احمدی‌فر اظهار کرد: در روز جمعه نیز کارگاه نقاشی با حضور 33 هنرمندان نقاش در زیر 33 طاق، سی و سه پل می‌ایستند و خلق اثر می‌کنند که در تلاشیم تا حرکت جریان سازی برای احیای زاینده رود باشد؛ کنسرتی نیز به مناسبت مبعث، جمعه شب ساعت 8 شب در سالن سعدی برگزار می‌شود.

وی افزود: هر روز دیدار با خانواده شهدای هنرمندان را نیز در برنامه این هفته داریم، دیدار هنرمندان تراز اول استان با استاندار نیز در برنامه وجود دارد که هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست؛ همچنین نشست تبیینی «آوینی دیروز، آوینی امروز» با حضور تعدادی از هنرمندان و اندیشمندان برجسته در روز شنبه 25 فروردین ساعت 17 در سالن سوره برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: در برنامه امسال هم‌افزایی و مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها را در برگزاری برنامه این هفته داشتیم که موضوع قابل توجهی است و موضوع «هنر برای مردم» نیز مورد توجه بوده است.

وی عنوان کرد: 49 برنامه خاص و بزرگ در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اصفهان برگزار می‌شود و طبق رصدی که انجام شد بیشترین تعداد برنامه، بیشترین گستردگی در موضوعات و پوشش کامل رسالت حوزه هنری در همه بخش‌ها در اصفهان انجام شده است.

احمدی‌فر بیان داشت: سینما ایران برخلاف دستور مقام معظم رهبری توسط بنیاد شهید به زیرمجموعه خود واگذار شد و سپس به یک شخص فروخته شده است و ما پیگیر این موضوع از مراجع قضایی و دفتر مقام معظم رهبری هستیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.